Informējam, ka lpva.lv portālā tiek izmantotas sīkdatnes (‘cookies’). Lai turpinātu portālu izmantot, lūdzam iepazīties ar privātuma politiku un izteikt piekrišanu sīkdatņu lietojumam.

#HRNedēļaLatvija The Future of Organization

Dr. Constantinos Markides, Dr. Cosima Piepenbrock, Fredrik Härén, Asif Sadiq, Floating Item Stephanie Fastre u.c., LPVA

THE FUTURE OF ORGANIZATION

 

19. – 20. OKTOBRĪ, 2022 | RĪGA

DIVAS DIENAS AR JAUNIEM IESPAIDIEM UN IDEJĀM

LIELĀKAJĀ HR KONFERENCĒ LATVIJĀ


Plašāk par konferenci skatīt ŠEIT!

Konflikti organizācijas sistēmā kā komandas brukšanas iemesli

Lelde Bērziņa un Vladimirs Kuzmins, Adizes Institute Latvia

16. June, 2022, 10:00 - 12:00
Apraksts

Konflikti organizācijas sistēmā kā komandas brukšanas iemesli


HR speciālisti ikdienā saskarās ar problēmām komandu mijiedarbībā un kā būtisku faktoru tajā min vāju pārmaiņu vadību, proaktīvas rīcības un komunikācijas trūkumu no tiešo vadītāju puses, kādēļ būtiski tiek ietekmēts darbinieku emocionālais stāvoklis. Līdz pat tam, ka parādās neiecietīga un noraidoša komandas attieksme pret jaunajiem kolēģiem, kas šobrīd īpaši izpaužas saistībā, piemēram, ar nodarbinātajiem no Ukrainas. Tas izgaismo būtiskas problēmas organizācijā: Jo var pastāvēt lieliska komunikācija, taču procesi joprojām nenotiek, lēmumi netiek ieviesti. 

Kā novērtēt darbinieku un vadītāju emocionālo stāvokli, noskaidrot, ar kādiem sarežģījumiem darba izpildē saskaras darbinieki, novērtēt vadītāju prasmes tikt galā ar pēkšņu pārmaiņu procesiem un operatīvi reaģēt uz nevēlamām novirzēm?

 Šī vebināra laikā atklāsim tematus par apakšsistēmām un galvenajiem konfliktu avotiem, kas traucē attīstīt visaptveroši integrētu sadarbību.


Vebināru vadīs:

Lelde Bērziņa un Vladimirs Kuzmins 


LPVA biedriem dalība pasākumā ir bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Vebinārs norisināsies tiešsaistē, Zoom platformā. Pieslēgšanās links tiks nosūtīts dienu pirms vebināra.

Koplīgums – tas nav nemaz tik sarežģīti un ir pat noderīgi!

Artūrs Piliksers, Ilva Lillmaa, Bonusukarte.lv SIA | FITHR SIA

Ar ko jums asociējas koplīgums? Ar arodbiedrību? Ar mūža saistībām? Ar sarežģītu diskusiju starp daudzām iesaistītām personām, kuras nekad nevar vienoties par koplīguma gala redakciju?!?

 

Bonusukarte.lv SIA valdes loceklis Artūrs Piliksers un FITHR SIA valdes locekle Ilva Lillmaa dalīsies ar ieteikumiem un padomu, kā koplīguma noslēgšanas procesu padarīt vienkāršu un, galvenais, patīkamu iesaistītajām pusēm, t.sk. darbiniekiem saņemot papildus labumus un darba devējam optimizējot un vēl efektīvāk izmantojot personāla budžetu ar nodokļu atvieglojumiem.

 

Darba koplīgumi ir izdevīgi gan darbiniekiem, gan darba devējiem, tādēļ koplīgums, uzņēmuma darbinieku skaitam pieaugot, ir loģisks solis. Pastāv uzskats, ka no koplīguma lielākoties iegūst tikai darbinieki, tomēr jāņem vērā, ka apmierināts darbinieks būs labs darbinieks, – darbinieks būs lojālāks uzņēmumam, un ar efektīvu darba koplīgumu uzņēmumam būs lielākas iespējas piesaistīt un noturēt kvalificētus darbiniekus.

 

Darba koplīgumā ir izdevīgi samērot abu pušu pienākumus, piemēram, vienlaikus nodrošinot veiksmīgu uzņēmuma darba kārtību un darbinieku disciplīnas prasību ievērošanu ar darbiniekiem patīkamākām lietām.

 

Vebinārā uzzināsiet par labāko koplīgumu noslēgšanas praksi un kādi ir darba devēja ieguvumi, noslēdzot koplīgumu, t.sk.:

1.           Kad koplīgums ir izdevīgs,

2.           Kādas ir darba attiecību regulēšanas iespējas,

3.           Kādi ir darba devējam labvēlīgākie koplīguma noteikumi,

4.           Kādiem labumiem koplīguma ietvaros ir piemērojami nodokļu atvieglojumi,

5.           Praktiski piemēri no personīgās pieredzes.


Vebināru vadīs:

Bonusukarte.lv SIA valdes loceklis Artūrs Piliksers

FITHR SIA valdes locekle Ilva Lillmaa


LPVA biedriem dalība pasākumā ir bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Vebinārs norisināsies tiešsaistē, Zoom platformā. Pieslēgšanās links tiks nosūtīts dienu pirms vebināra.

Personāllietvedības aktualitātes (jaunajiem personāla vadības speciālistiem)

Gundega Dambe, RISEBA

Personāllietvedība un darba attiecību dokumentu noformēšana aizņem zināmu mūsu darba dienas laiku.
Seminārā runāsim par to, kādiem dokumentiem obligāti jābūt un kā tos noformēt, cik ilgi glabāt un kāpēc, no kuriem iespējams attiekties un ko iespējams digitalizēt un lietot tikai e-vidē.

Semināru vadīs Gundega Dambe, RISEBA Personālvadības maģistru studiju programmas lektore.


LPVA biedriem dalība pasākumā ir bez maksas. Pasākuma viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Pasākuma norisināsies tiešsaistē - Zoom platformā. Pieslēgšanās saite tiks nosūtīta dienu pirms vebināra.

New world? New jobs and new Leadership | International HR day webinar with Paolo Gallo

Paolo Gallo, EAPM



Aicinām pievienoties EAPM (European Association of People Management) Starptautiskās Personālvadības dienas 2022 vebināram!



Reģistrācija bezmaksas vebināram ŠEIT!

LPVA biedru atkal redzēšanās pasākums "Satiekamies"

LPVA, LPVA


LPVA Balle būs!

Par godu pagājušā gada LPVA 25 gadu jubilejai un Starptautiskajai HR dienai LPVA biedru atkal redzēšanās pasākums "Satiekamies" norisināsies šī gada 18.maijā!


Pasākumu vadīs Uģis Melders un Mikus Frišfelds, vakara noslēgumā uzstāsies grupa "Carnival Youth".


Atgādinām, ka katram uzņēmumam pasākumā ir paredzēta 1 dalības vieta.

Pasākums norisināsies klātienē -  Mūzikas un drāmas telpā OratoriO, Sporta 2 kvartālā (Sporta iela 2, Rīga)

Likumdošanas tendences darbaspēka pārvaldībā — ko tas nozīmē vadītājiem

Agnese Medne, GLIMSTEDT

Likumdošanas tendences darbaspēka pārvaldībā — ko tas nozīmē vadītājiem. 


- darbaspēka motivēšana ES direktīvas par darba un privātās dzīves līdzsvaru kontekstā

- darba apstākļi digitālajās platformās - Eiropas Komisijas piedāvājums jaunai direktīvai

- citas aktuālās ES un LV tendences


Vebināru vadīs:

Agnese Medne | Partnere, zvērināta advokāte GLIMSTEDT


LPVA biedriem dalība pasākumā ir bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Vebinārs norisināsies tiešsaistē, Zoom platformā. Pieslēgšanās links tiks nosūtīts dienu pirms vebināra.

Komunikācijas prasmes mainīgai ikdienai

Juris Rijnieks, Ģirts Ķesteris, Sigita Siliņa, Mārtiņš Počs, Madara Melne-Tomsone, Līga Zeļģe, Savstarpējo attiecību mācību centrs "SAINS"

Seminārā dažādi pasniedzēji ar piemēriem modelēs cilvēka vienas dienas darbošanās ciklu un pielietos vingrinājumus, ar kuriem risināt ikdienā radušās komunikācijas problēmas. 


1) "Ķermeņa valoda un kā mēs to izmantojam ceļā uz savu nosprausto mērķi" 

pasniedzējs Juris Rijnieks.

Humanitāro zinātņu maģistrs, režisors, pasniedzējs ar 20. gadu pieredzi

starppersonu komunikācijas profesionālā konsultēšanā un pasniegšanā,

Neirolingvinistiskās Programmēšanas sertificēts praktiķis. Pedagogs. Vairāku

Aktiermeistarības kursu vadītājs Latvijas Kultūras akadēmijā.


2) "Personīgā tēla veidošana ērtākai ikdienai" 

pasniedzējs Ģirts Ķesteris

Aktieris, pasniedzējs, vairāku tautā iemīļotu lomu atveidotājs ar trīsdesmit gadu pieredzi tēlu un dažādu savstarpējo attiecību modeļu radīšanā uz skatuves un televīzijas ekrānā.


3) "Atrodi savu talantu" 

pasniedzēja Dr. Sigita Siliņa

Sertificēta psihoterapeite, jauniešu profesionālās orientācijas konsultante vairāku gadu garumā.


4) "Pasākumu vadīšana"  

pasniedzējs Mārtiņš Počs
Aktieris, Kultūras koledžas kursa “Pasākumu vadība” veidotājs un vadītājs, ar vairāku gadu pieredzi starptautisko projektu organizēšanā un pasākumu vadīšanā.


5) "Publiskā runa un dikcija" 

pasniedzēja Madara Melne-Tomsone

Runas pasniedzēja, aktrise, žurnāliste, Maģistra grāds Kultūras menedžmenta un radošo industriju apakšprogrmmā Latvijas Kultūras akadēmijā.


6) "Stresa pieradināšana"
pasniedzēja Līga Zeļģe
Profesionāla teātra un kino aktrise, TV personība. Vairāku teātra sezonu visnodarbinātākā Latvijas Nacionālā teātra aktrise. Spēcīgu raksturlomu atveidotāja, apveltīta ar labu humora izjūtu un atbildības sajūtu. 


Pasākumiem, kas norisinās klātienē, katram uzņēmumam ir paredzēta 1 dalības vieta.


Pasākums norisināsies klātienē - Banku augstskolā (K. Valdemāra ielā 161)

LPVA biedriem dalība pasākumā ir bez maksas. Pasākuma viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Powered by Froala Editor

Personīgā un profesionālā izaugsme organizācijā

Ingrīda Rone, Nauris Kalējs, TET, SIA


11. maijā no plkst. 14:00 līdz 15:30 notiks bezmaksas vebinārs “Personīgā un profesionālā izaugsme organizācijā”.


Mainās darbinieku vēlmes un vajadzības, taču viena lieta paliek nemainīga – attīstības iespējas joprojām ir būtiskas gan darba devēja izvēlē, gan lojalitātes saglabāšanā jau esošajai darbavietai. Ikdienā arvien straujāk ienāk arī nepieciešamība pēc jaunām zināšanām un prasmēm, kā arī esošo prasmju attīstības. Izzūd amatu klasifikācijas rāmji, un daudz aktuālākas kļūst starpdisciplināras pozīcijas. Struktūras organizācijās kļūst plakanākas, un līdz ar to izaugsme – horizontālāka.


Vebinārā runāsim par to, kā organizācija var atbalstīt darbiniekus, to skaitā vadītājus, attīstīties atbilstoši uzņēmuma un nākotnes vajadzībām un kā katrs no mums var virzīt savu izaugsmi, strādājot vienā organizācijā.


Zināšanās un pieredzē dalīsies Ingrīda Rone, Tet Cilvēku un vides dienesta direktore, un Nauris Kalējs, Tet IT daļas direktors.


 Piesakies Tet vebināram ŠEIT!

ADKAR modelis pārmaiņu vadībā

Anita Gaile, -

27. April, 2022, 10:00 - 12:00
Apraksts

Pārmaiņu vadība organizācijā ir dārgs un laikietilpīgs process. PROSCI (www.prosci.com) ilggadēji pētījumu rāda, ka pārmaiņu izdošanās par 80% ir atkarīgi no tā, cik ātri cilvēki spēj pieņemt pārmaiņas un strādāt pa jaunam. HR vadībai ir jāspēj izvēlēties vispiemērotākos instrumentus, pasākumus un aktivitātes, lai sekmētu pārmaiņu pieņemšanu. ADKAR metode dod iespēju strukturēti novērtēt pārmaiņu procesu un pieņemt datos balstītu lēmumu par to, kādus un kāpēc pasākumus veikt. 

ADKAR ir 5 elementi, kas nepieciešami, lai cilvēki tavā organizācijā pieņemtu pārmaiņas par savām un tās realizētu ikdienā.

A- (awareness) apzināšanās
D - (desire) vēlme
K - (knowledge) zināšanas
A - (ability) spējas
R - (reinforcement)  nostiprināšana


Semināru vadīs Anita Gaile

Biznesa vadības treneris un koučs (PCC līmenis). Sertificēta pārmaiņu vadības eksperte (PROSCI un APMG sertifikācija). ICF (International Coaching federation) Latvia un AmCham biedrs.

Pieredzējusi augstākā līmeņa vadītāja (Citadele banka, UK&Foreignwealth office, Air Baltic Corporation). Lektore un pētniece, kas pēta cilvēku un organizāciju sadarbības modeļus.

Autore izdevumiem "Špikeris vadītājam", "Vadītāja Dienas grāmata" un līdzautore grāmatai "Efektīva vadītāja rokasgrāmata", kas izdota pēc Valsts kancelejas pasūtījuma.


LPVA biedriem dalība pasākumā ir bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Vebinārs norisināsies tiešsaistē, Zoom platformā. Pieslēgšanās links tiks nosūtīts dienu pirms vebināra.

Algu aprēķins: “outsourcing" vai "inhouse" - plusi un mīnusi

Jānis Krūklis, AGroup

19. April, 2022, 16:00 - 17:00
Apraksts

Kā izvēlēties atbilstošo veidu: veikt algu aprēķinu iekšēji vai nodot šīs rūpes ārpakalpojumu sniedzējiem? 

Uzņēmumi var iegūt labumu no algu aprēķina ārpakalpojuma, tomēr viņiem ir jāņem vērā sniegtā pakalpojuma kvalitāte un funkciju veikšanai izmantotā HR digitalizācijas tehnoloģija.              

Jautājumi, uz kuriem nepieciešamas atbildes:

  • Vai ir iekšējās finanšu un administrācijas komandas?
  • Vai ir algu pārvaldības eksperti katrā valstī darbojas starptautiski?
  • Vai nepieciešama algu pārvaldības nepārtrauktība?
  • Vai trūkst spēcīgas datu atkopšanas sistēmas?

Tāpēc ir jāveic rūpīga savas situācijas analīze, lai izvēlētos pareizo pakalpojumu sniedzēju. Šajā analīzē ir jāņem vērā īpaši faktori. Pievienojies, vebinārā un uzdod interesējošos jautājumus.


Vebināru vadīs: Jānis Krūklis, AGroup vecākais algu analītiķis – konsultants


Vebinārs norisināsies tiešsaistē. Piekļuves saite uz vebināru tiks nosūtīta dienu pirms vebināra. 

LPVA biedriem dalība vebinārā bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Amatu aprakstu izstrāde un biežāk pieļautās kļūdas (jaunajiem personāla vadības speciālistiem)

Gundega Dambe, LPVA

12. April, 2022, 14:00 - 16:00
Apraksts

Amata aprakstu izstrāde un biežāk pieļautās kļūdas


Amata apraksts pēc nozīmes ir otrs svarīgākais dokuments aiz darba līguma. Tajā precīzi definēti darbinieka pienākumi, atbildība un pakļautība.
Precīzi izstrādāts amata apraksts ļauj ne tikai izvairīties no domstarpībām, bet arī cīnīties ar sliņķiem.
Seminārā runāsim par amata aprakstiem izstrādātajām prasībām, iespējamiem "špikeriem" un nosacījumiem, kuriem vērts pievērst uzmanību.

Vebināru vadīs:

Gundega Dambe, LPVA Valdes priekšsēdētājas vietniece


LPVA biedriem dalība vebinārā ir bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Vebinārs norisināsies tiešsaistē, latviešu valodā. Piekļuves saite uz vebināru tiks nosūtīta dienu pirms vebināra. 

Future work – Attractiveness vs associations (Latviešu valodā)

Veronika Batņa, Liene Atholde, Accenture

8. April, 2022, 11:00 - 12:30
Apraksts

Future work – Attractiveness vs associations (Latviešu valodā)


Why it is important to understand what attributes people value the most in an employer and what attributes people find true about an employer, what are associations? 

How it shapes the work of tomorrow?


Vebināru vadīs:

Veronika Batņa, Well-being specialist.

Liene Atholde, People experience and development lead.


Vebinārs norisināsies tiešsaistē, latviešu valodā. Piekļuves saite uz vebināru tiks nosūtīta dienu pirms vebināra. 

LPVA biedriem dalība vebinārā bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Līderības attīstības esence

Kristīne Āboltiņa, Fontes Executive Search, SIA

22. March, 2022, 10:00 - 11:30
Apraksts

Līderība un līderības attīstība organizācijām kļūst par arvien lielāku izaicinājumu - pasaule ir neatgriezeniski mainījusies. Līderība pirmām kārtām ir cilvēcība.  Vārdu “personāla vadība” mēs jau pamazām aizvietojam ar “cilvēku vadība”. Tikai ar vārda nomaiņu ir par maz – jēgpilni ir jāmainās arī saturam.  Mēs bieži pamanam, ka efekts no organizāciju pūliņiem mainīt saturu, ir īslaicīgs.  Visbiežāk tas notiek tādēļ, ka līderības attīstība tiek uztverta kā viena vai pāris apmācības gadā, kurās trenēt līderības virsējos muskuļus.  

 

Vebinārā pastāstīšu, kādi ir pamatnosacījumi, lai organizācija varētu tiešām lepoties ar izciliem līderiem, motivētām un iesaistītām komandām, ar izciliem rezultātiem un uzņēmuma ilgtspējīgu attīstību pasaulē, kurā nosacījumus ļoti lielā mērā diktē darba ņēmējs.   

 

Pastāstīšu par līderības attīstības esenci, par transformacionālo līderību, par apzinātu līderību  - citiem vārdiem par vadītāju personīgo izaugsmi, bez kuras profesionālā izaugsme un līderības iemaņu attīstība nav iespējama ilgtermiņā.  Pastāstīšu arī par cilvēku (līderu un “ne-līderu”) motivācijas dziļāko būtību, par veselīgas līderības pamatprincipiem, par organizācijas un katra tās vadītāja personīgās atbildības  veselīgajām robežām.  Padalīšos ar savu redzējumu par līderim būtiskajām prasmēm un iemaņām, kurš iegūts 23+ gadu garumā, vadot vidējas un lielas organizācijas Baltijā.   

 

Organizācija savā būtībā ir sistēma, kura sastāv no noteiktiem elementiem, līderu loma ir šo sistēmu darbināt un attīstīt.  Ja sistēma buksē, buksēs arī līderi.  Ja līderi buksēs, buksēs arī sistēma.  Līderības iemaņu veicināšanai ir jāiet roku rokā ar organizācijas, kā vienotas sistēmas, kuru rada un darbina cilvēki, sakārtošanu.  Vebinārā pastāstīšu arī par galvenajām lietām, kam jābūt organizācijas sistēmā skaidrām un caurspīdīgām, lai līderi var veiksmīgi pielietot savas līderības prasmes un sasniegt jaunas virsotnes.



Vebināra vadītāja: Fontes Latvija vadītāja Kristīne Āboltiņa


Vebinārs norisināsies tiešsaistē. Piekļuves saite uz vebināru tiks nosūtīta dienu pirms vebināra. 

LPVA biedriem dalība vebinārā bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Emocionālais darba devēja atbalsts darbiniekiem krīzes situācijās

Marija Ābeltiņa, Toms Rostoks, -

17. March, 2022, 10:00 - 12:00
Apraksts

Emocionālais darba devēja atbalsts darbiniekiem krīzes situācijās

Šobrīd notiekošais pasaulē raisa daudz dažādas emocijas un nereti varam justies pilnībā izsisti no ikdienas gaitām, apjukuši informācijas jūrā un nobijušies par savu nākotni. Kā uztvert savas un citu emocijas šādos apstākļos? 

Kā tās vadīt? Kā palīdzēt citiem, nomierināt darbiniekus? Ko mēs varam pašu spēkiem un kad meklēt profesionālo palīdzību (kāda ir pieejama)? Šie un citi jautājumi tiks apskatīti vebinārā, kā arī, ja dalībniekiem būs vēlme, tiks izmēģināti vairāki praktiski vingrinājumi emociju vadīšanai. 


Marija Ābeltiņa

Klīniskā psiholoģe un pārraudze

Kognitīvi biheiviorālās psihoterapijas speciāliste un supervizore



Ukrainas kara cēloņi, norise un iespējamās sekas Latvijai

Krievijas militārā agresija pret Ukrainu ir smags trieciens Eiropas drošībai, un tas jau ir radījis briesmīgas ciešanas Ukrainas iedzīvotājiem, no kuriem daudzi ir devušies bēgļu gaitās. Nesen ieviestās ekonomiskās sankcijas pret Krieviju visticamāk radīs ekonomiskus sarežģījumus Eiropā, tostarp arī Latvijā. Pastāv iespēja, ka militārais konflikts Ukrainā varētu izraisīt militāru konfrontāciju starp Krieviju un NATO. Ņemot vērā pēdējās divās nedēļās pieredzēto, ir vērts diskutēt par to, kādas varētu būt kara Ukrainā sekas Latvijai un kā iedzīvotājiem vērtēt Ukrainā notiekošo.


Toms Rostoks

NAA Drošības un stratēģijas pētniecības centra direktors



Vebināra programma:

10:00 - 11:00  Emocionālais darba devēja atbalsts darbiniekiem krīzes situācijās (M. Ābeltiņa)

11:00 - 11:30  Ukrainas kara cēloņi, norise un iespējamās sekas Latvijai (T. Rostoks)

11:30 - 12:00  Jautājumi


Vebinārs norisināsies tiešsaistē. Piekļuves saite uz vebināru tiks nosūtīta dienu pirms vebināra. 

LPVA biedriem dalība vebinārā bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

LPVA Biedru kopsapulce

Eva Selga, LPVA

9. March, 2022, 14:00 - 15:00
Apraksts

Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas ikgadējā biedru kopsapulce 2022.gadā norisināsies 9.martā plkst. 14:00.


Kopsapulce norisināsies tiešsaistē - platformā Zoom.

Darba strīdi un to risināšana

Andis Burkevics, Māris Simulis, ZAB “Sorainen”

1. March, 2022, 11:00 - 12:30
Apraksts

Ar nepieciešamību risināt darba strīdu var saskarties ikviens darba devējs. Īpaši tad, ja dažādu apstākļu ietekmē darba devējs vairs nevar nodrošināt atsevišķiem vai vairākiem darbiniekiem līdzšinējos nodarbinātības noteikumus. Tāpat arī jebkurš darbinieks, nerodot savam darba tiesību jautājumam pieņemamu risinājumu uzņēmuma ietvaros, var savu aizskarto tiesību un interešu aizsardzībai izvēlēties celt prasību tiesā vai vērsties Valsts darba inspekcijā.


Ņemot vērā iepriekš minēto, darba strīdi ir viena no populārākajām civillietu kategorijām, kas tiek izskatītas Latvijas Republikas tiesās. Izplatītākie strīdi ir par prettiesisku darba attiecību izbeigšanu, neizmaksātās darba samaksas piedziņu, kas nereti izriet no nepareizas darba laika uzskaites, kā arī par darbinieku mobinga un diskriminācijas situāciju konstatēšanu un novēršanu.


Vebinārā tiks apskatītas iepriekš minētās tipiskākās darba strīdu situācijas, kā arī cita veida strīdi, piemēram, saistībā ar darbinieka prettiesisku komercnoslēpuma izmantošanu, konfliktsituāciju risināšana ar darbinieku arodbiedrību, sniegti ieteikumi, kā darba devējam jau laikus darba strīdam sagatavoties. Tāpat vebinārā tiks apskatīts, cik plaši būtu interpretējams darba devēja pierādīšanas pienākums, kā arī, kādu aizsardzības taktiku izvēlēties, kad darba strīds jau būs nonācis tiesā. Pieskarsimies arī jautājumam par Valsts darba inspekcijas lomu un tiesībām starp pusēm pastāvošo darba strīdu risināšanā, neizpaliks arī darbinieku pret Covid-19 vakcinācijas jautājumi.


Lektori

Andis Burkevics, Sorainen ZAB SIA zvērināts advokāts, darba tiesību prakses vadītājs. Specializējies darba tiesību un personas datu aizsardzības jautājumiem. Palīdz klientiem visos ar darba tiesībām saistītajos jautājumos, ieskaitot tiesvedības. Kā sertificēts personas datu aizsardzības speciālists daļu sava laika velta personas datu aizsardzības jautājumiem. Darba tiesību un datu aizsardzības jautājumiem veltījis daudz publikāciju.

Māris Simulis, Sorainen ZAB SIA zvērināts advokāts, ilgstoši specializējies darba tiesībās, daudzu publikāciju autors. Praktizē arī krimināltiesības.

 

Vebinārs norisināsies tiešsaistē. Piekļuves saite uz vebināru tiks nosūtīta dienu pirms vebināra. 

LPVA biedriem dalība vebinārā bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Jaunais Trauksmes celšanas likums – kas jāņem vērā darba devējiem

Toms Šulmanis, ZAB, COBALT

24. February, 2022, 10:00 - 10:30
Apraksts

Jaunais Trauksmes celšanas likums – kas jāņem vērā darba devējiem


  1. Kādi ziņojumi kvalificējas kā trauksmes celšana?
  2. Kādas personas kvalificējas kā trauksmes cēlēji?
  3. Jaunievedums – saistītās personas aizsardzība
  4. Jaunas prasības trauksmes celšanas ziņojumam
  5. Aizsardzības mehānismi
  6. Paplašināta aizsardzība pret nelabvēlīgām sekām
  7. Administratīvā atbildība par trauksmes celšanas traucēšanu


Vebinārs norisināsies tiešsaistē. Piekļuves saite uz vebināru tiks nosūtīta dienu pirms vebināra. 

LPVA biedriem dalība vebinārā bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

Talantu vadības pieredze RTU

Zane Rostoka, Liene Briede, RTU

23. February, 2022, 10:00 - 12:00
Apraksts

Personāla vadībā par talantu vadību runājam kā par darbinieku attīstīšanas un integrācijas procesu, iekļaujošas darba kultūras veidošanu un, jā, arī šobrīd aktuālo dažādības vadību.

RTU talantu vadība akadēmiskā vidē ir gana izaicinoša, un līdz ar to rosina meklēt dažādus darba vides un karjeras veidošanas risinājumus.

Par to pieredzē dalīsies RTU Zinātnes un inovāciju centra direktore Liene Briede, kas ir pirmā Latvijas pārstāve Eiropas Inovāciju padomes valdē un RTU Personāla nodaļas vadītāja Zane Rostoka.


Vebinārs norisināsies tiešsaistē. Piekļuves saite uz vebināru tiks nosūtīta dienu pirms vebināra. 

LPVA biedriem dalība vebinārā bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

How to attract quality candidates and solve the candidate crisis in 2022?

Fred-Erik Piirmaa, VideoCV.io

17. February, 2022, 15:00 - 16:00
Apraksts

Even with full economic recovery in sight and a hiring surge on the horizon, 47% of recruiters report a lack of qualified candidates and an abundance of open positions—resulting in a candidate’s market. That means candidates have the power to choose employers that align with their values and offer all the perks and benefits they are looking for.


But this is not a bad thing. In fact, this leaves the recruiting world rife with opportunity. The focus now is not just on filling roles to satisfy market quotas, but on fulfilling the needs of both employers and employees. A candidate’s market means rethinking our recruiting methods and putting the candidate first.


- What has been done so far and why is it not working?

- What is important for the candidate when looking for a job?

- Mindset change from quantity to quality

- How do we evaluate the candidates?

- How to improve candidate's experience?


Vebinārs norisināsies tiešsaiste, Angļu valodā. Piekļuves saite uz vebināru tiks nosūtīta dienu pirms vebināra. 

LPVA biedriem dalība vebinārā bez maksas. Vebināra viesiem dalības maksa pasākumā Eur 45.00.

How can today's HRs benefit from Artificial Intelligence (AI) technologies to ensure their companies competitive advantages? A Baltic roadmap.

Igor Rodin, Alexander Snurnitsyn, Deloitte & AGroup

3. February, 2022, 16:00 - 17:00
Apraksts

Topic: How can today's HRs benefit from Artificial Intelligence (AI) technologies to ensure their companies competitive advantages? A Baltic roadmap.


  • AI in HR. Global tendencies and application examples; from a ‘nice to have’ to a ‘necessity for survival’. Practical benefits of embracing AI tools in HR operations include attracting diverse talent, enhancing & personalising recruitment, planning shifts & staff cost-effectively, improving the employee experience, providing strong decision support, using HR budgets as efficiently as possible.

 

  • Deloitte Artificial Intelligence (AI) solid expertise: the vigor of business, which operates 24x7, makes processes faster & smarter, enables the execution of hitherto complex multi-tasks without significant cost outlays, augments the capabilities & can be deployed across industries;

 

  • AGroup experience of HR Solutions which are delivered to leading Employers in Baltics and Poland —  from software and services to AI augmented HR decisions Partners’ support;

 

  • Deloitte & AGroup collaboration plans  — AI empowered HRB Portal advanced workforce scheduling to solve “nursing” issue by preventing over- & under-staffing & creating cost-effective & compliant schedules that meet needs & fill shifts with employees who are best-suited for a role based on their skill set, work preference and availability  —  personnel demand accurate forecasting & planning; 


Speakers (Vebināra vadītāji):

  • Igor Rodin | Partner | Artificial Intelligence | Central Europe at Deloitte

  • Alexander Snurnitsyn | CEO | AGroup


Deloitte drives progress by helping clients around the world to become leaders wherever they choose to compete. Deloitte invests in outstanding people of diverse talents and backgrounds and empowers them to achieve more than they could elsewhere. Work can be more than a process. It can be an outcome that drives productivity, value and impact by unlocking human potential and creating an organization that is resilient to risk, fit for the future and grounded in meaning for employees whose identity will drive sustained results.

 

AGroup is a leading provider of HR digitalization software & service provider in Latvia, Estonia, Lithuania & Poland. Since 2008 HRB Portal has been digitally transforming HR & payroll processes to manage your people with ease & comply with local legislation. AGroup serves the most reputable employers across multiple industries such as: Telia, Tamro (BENU), Luminor, Ignitis, Drogas, Stockmann, Kesko Senukai, Robert Bosch, etc.


Profesionāls koučings organizācijai

Inese Matvejeva-Gērena, Sandra Liepa, ICF Latvia

27. January, 2022, 10:00 - 11:30
Apraksts

- Kas atšķir profesionāli koučingu no koučinga parastā?
- Kā pārliecināties par kouča profesionalītāti.
- Iekšējais un ārējais koučs organizācijā – kopīgais un atšķirīgais.
- Koučings kā darbinieku vadības metode.
- Koučinga finansiālie un emocionālie ieguvumi. Kā to var izmērīt?
- Projekti Latvijā, kas nosaka koučinga veiksmi uzņēmumos.


Vebināru vadīs:

Inese Matvejeva-Gērena - ICF Latvia prezidente

Sandra Liepa - ICF Latvia Valdes locekle

Ieraksti no: