Informējam, ka lpva.lv portālā tiek izmantotas sīkdatnes (‘cookies’). Lai turpinātu portālu izmantot, lūdzam iepazīties ar privātuma politiku un izteikt piekrišanu sīkdatņu lietojumam.

Smadzeņu higiēna

PhD.Dace Bole, Datlex

Vebinārs par to, kā saprast sevi, un uzturēt labā formā. Runāsim par:

  • Smadzeņu fiziskie parametri
  • Sociālo mediju loma smadzeņu higiēnas kontekstā
  • Smadzeņu fitness ikdienā
  • Manas izvēles

Kā noteikt vienādas vērtības amatus

Anta Praņēviča, Figure Baltic Advisory

Eiropas Savienības direktīva par taisnīgu un pārskatāmu atalgojumu nosaka, ka organizācijām būs jāsalīdzina atalgojums vienādas vērtības amatiem sievietēm un vīriešiem. Tas nozīmē, ka uzņēmumiem un iestādēm būs jāievieš objektīvas un caurspīdīgas metodes, lai nodrošinātu taisnīgu darba samaksu un mazinātu dzimumu atalgojuma atšķirības.

Šajā seminārā dalībnieki iegūs izpratni par to, kā noteikt un salīdzināt amatu vērtību organizācijā, kādas metodes un rīkus izmantot, lai veiktu objektīvu novērtējumu, kā arī kā sagatavoties jaunajām ES prasībām. Dalībnieki iegūs praktiskas zināšanas, lai veiktu amatu novērtējumu un nodrošinātu godīgu atalgojumu saskaņā ar labajiem piemēriem tirgū un jauno direktīvu.

Seminārā apskatīsim:
✔️ Kas ir vienādas vērtības amati?
✔️ Kādi kritēriji jāizmanto amatu vērtēšanā?
 ✔️ Praktiski piemēri un metodes amatu vērtēšanai

Informatīvais seminārs: Kā gudri izmantot prakšu un vasaras darbu iespējas

Santa Grīva, Visas Iespējas

Par praktikantiem dzirdējis ir teju katrs, bet reti kurš uzņēmums zina, kā viņus gudri pieņemt un efektīvi iesaistīt. Īpaši vasarā praktikanti var būt liels palīgs, taču nereti šķiet pārāk sarežģīti.  

Lai atvieglotu šo procesu, aicinām uz informatīvu semināru, kurā piecas dažādas organizācijas dalīsies ar pārbaudītiem risinājumiem praktikantu piesaistei, pārvaldībai un atlīdzībai.

Programma:

  • Kā organizēt prakses ar stipendiju? RTU attīstības fonds
  • Kā organizēt prakses tiem, kuri vairs nemācās? Jauno speciālistu nodarbinātības programma
  • Kā nodrošināt prakses tehnisko skolu audzēkņiem? EDY 365
  • Kā izmantot Darbe, lai piesaistītu kandidātus praksēm? Sociālais uzņēmums “Visas Iespējas”
  • Vasaras darbs un citas iespējas lētāka darbaspēka piesaistei Nodarbinātības valsts aģentūra 

Pasākuma laikā būs iespēja arī tikties ar programmu pārstāvjiem, uzdot jautājumus un apmainīties ar pieredzi.

 

Pasākuma norise:

📅 9. aprīlī, no plkst. 13:00 līdz 16:00

📍 Startup House Riga, Lastādijas iela 12-k-3


Mūsdienīgi personāla dokumenti un digitalizācija

Dr.oec. Ieva Kalve, Rīgas Stradiņa universitāte

Vebināra mērķis: sniegt praktiski izmantojamu informāciju par dažiem ar personāla dokumentiem un digitalizāciju saistītiem aktuālajiem aspektiem.

Vebināra tēmas:

Personāla dokumenti – nošķiram ticējumus no normatīvo aktu prasībām un prasmīgi izmantojam digitalizācijas iespējas:

  1. Kas ko reglamentē?
  2. Vai darba līgums un ar to saistītie dokumenti var būt e-formā?
  3. Cik ilgi un kādā formā jāglabā ar personālu saistītie dokumenti?
  4. Kā mūsdienās ir ar personas lietām?
  5. Vai darbinieka pasi/ID karti un citus dokumentus drīkst un vai vajag kopēt/skenēt?
  6. Vai rīkojumos u.tml. jābūt darbinieku personas kodiem?
  7. Vai amata aprakstā ir jāiekļauj darbinieka vārds un uzvārds?
  8. Kas ko drīkst parakstīt?
  9. Pieejas un parakstīšanas tiesības – ko un kā unificēt?
  10. Vai var prasīt e-parakstu kā obligātu?

Vebināra autore un pasniedzēja – Dr.oec., Mg.paed., docente Rīgas Stradiņa universitātē, 6 grāmatu un daudzu rakstu autore Ieva Kalve , praktizējoša vadības konsultante, sertificēta Eiropas ergonomiste. Interešu lokā ir viss organizācijās un to birojos notiekošais: no stratēģiskās un pārmaiņu vadības, kā arī projektu vadības aspektiem, līdz biroju ergonomikai un dokumentu pārvaldībai, īpaši koncentrējoties uz efektīvu digitālo iespēju izmantošanu. 

Mājas lapa: www.kalveskonsultacijas.lv

Ceļojumu emuārs: www.ievaspasaule.wordpress.lv

Kā izveidot taisnīgu atalgojuma politiku uzņēmumā

Anta Praņēviča, Figure Baltic Advisory

Taisnīga atalgojuma politika nodrošina, ka darbiniekiem tiek noteikts atalgojums pēc vienlīdzīgiem un godīgiem kritērijiem, ņemot vērā viņu darbu, prasmes un atbildību. Tā veicina caurspīdīgumu, uzticību un motivāciju organizācijā, vienlaikus atbilstot darba tirgus prasībām un normatīvajiem aktiem.

Eiropas Savienības direktīvas un jaunākās tendences arvien vairāk pieprasa skaidrus un godīgus atlīdzības principus, kas palīdz samazināt atalgojuma nevienlīdzību un stiprināt organizācijas reputāciju. Šajā seminārā dalībnieki iegūs skaidru izpratni un praktiskas zināšanas, kā izveidot un ieviest taisnīgu atalgojuma politiku savā uzņēmumā.

Seminārā apskatīsim:

✔️ Kāpēc taisnīga atalgojuma politika ir būtiska uzņēmuma ilgtspējai un darbinieku piesaistei?
✔️ Galvenie principi un kritēriji godīgas atalgojuma politikas izstrādei
 ✔️ Kā atalgojuma politika palīdzēs sagatavoties ES direktīvas par pārskatāmu un taisnīgu atalgojumu prasībām?

Darbinieks kā uzņēmuma attīstības virzītājs

Lauma Birzniece, Brabantia Latvia

Pieredzes apmaiņas pasākums Brabantia Latvia. Lai vizītes laikā nodrošinātu vērtīgu pieredzes apmaiņu, piedāvājam apskatīt šādas tēmas:

  • Darbinieku iesaistes un izaugsmes kultūra Brabantia Latvia – kā mēs izmantojam LEAN instrumentus, lai veidotu efektīvu un motivējošu darba vidi.
  • Mentoru darbs un apmācības Brabantia Latvia – mūsu pieeja jauno un esošo darbinieku attīstībai un nepārtrauktai mācību kultūrai.
  • Praktiskie piemēri no ikdienas darbības – kā LEAN principi palīdz uzlabot procesus un sasniegt efektivitāti dažādos ražošanas un atbalsta procesos.
  • Labās prakses personālvadībā un motivācijā – kā stiprinām darbinieku iesaisti, iniciatīvu un inovācijas uzņēmumā.

Dienas plāns :
10:30 - 11:00 – Ierašanās, kafija, uzkodas
11:00 - 11:30 – Iepazīstināšana ar uzņēmumu
11:30 - 12:00 – Darbinieku iesaistes un izaugsmes kultūra Brabantia Latvia
12:00 - 13:10 – Ekskursija pa Brabantia Latvia ražotni
13:10 - 13:25 – Kafijas pauze
 13:25 - 13:45 – Mentoru darbs un apmācības Brabantia Latvia

13:45 - 14:00 –Darbnieku  uzlabojumu ierosinājumu tāfele ( Praktiskie piemēri no ikdienas darbības – kā LEAN principi palīdz uzlabot procesus)
 14:00 - 14:30 – Kaizen projekti ( Praktiskie piemēri no ikdienas darbības – kā LEAN principi palīdz uzlabot procesus)

14:30 - 15:00 – Jautājumu un atbilžu laiks
 15:00 – Nobeigums

 Ja vēlies braukt ar mūsu transportu, lūdzu raksti uz lpva@lpva.lv

Kā veidot psiholoģiski drošu darba vidi, kurā cilvēki uzdrošinās runāt, augt un kļūdīties?

Veronika Skorodihina, darba un organizāciju psiholoģe, talent+be vadošā konsultante un partnere

Psiholoģiskā drošība ir viens no būtiskākajiem faktoriem augsti funkcionējošās komandās. Tā ietekmē gan darbinieku labsajūtu, iesaisti un mācīšanās spēju, gan spēju sadarboties, domāt radoši un atzīt kļūdas. Tomēr daudzviet šī drošība netiek apzināti veidota – vai pat netiek pamanīts, ka tās trūkst.

Šajā sesijā izpētīsim, kādi faktori veicina vai kavē psiholoģiski drošu darba vidi, kāda ir vadītāja un HR loma tās veidošanā, kā arī to, kā atpazīt riskus, kas traucē cilvēkiem runāt, augt un justies labi uzņēmumā. Dalīsimies ar piemēriem no organizāciju prakses un sniegsim konkrētus rīkus, ko ieviest ikdienā, lai radītu veselīgu darba vidi. Noskaidrosim, kā psiholoģiskā drošība ir saistīta arī ar darbinieku stresu un psihoemocionālo veselību.

 Šajā nodarbībā:

  • Noskaidrosim, kas veido psiholoģiski drošu vidi un kā tā atšķiras no “komforta zonas”;
  • Pārskatīsim galvenos faktorus, kas kavē vai veicina atklātību un uzticēšanos komandā;
  • Dalīsimies ar reāliem organizāciju izaicinājumiem, veidojot psiholoģiski drošu vidi;
  • Iepazīsimies ar vadītāja un HR lomu psiholoģiski drošas un veselīgas vides veidošanā;
  • Iegūsiet praktiskus piemērus un ieteikumus, kā ikdienā stiprināt psiholoģisko drošību un uzticēšanos jūsu organizācijā;
  • Reflektēsiet par savas organizācijas stiprajām pusēm un uzlabojamajiem aspektiem.

Par lektoru: Veronika Skorodihina, darba un organizāciju psiholoģe, talent+be vadošā konsultante un partnere

Kompetenču modeļa veidošana organizācijās

Olga Dzene, Figure Baltic Advisory

Kompetenču modelis ir viens no stratēģiski svarīgākajiem instrumentiem efektīvai personāla vadībai.

Tas kalpo kā pamats darbinieku atlasē, novērtēšanā, attīstībā, pēctecības plānošanā un snieguma pārvaldībā.

Precīzi izstrādāts kompetenču modelis palīdz organizācijai skaidri definēt, kādas uzvedības, prasmes un

attieksmes ir kritiski svarīgas tās ilgtermiņa panākumiem.

 

Šajā seminārā dalībnieki iepazīsies ar kompetenču modeļa praktisko nozīmi un ieguvumiem,

kā arī ar dažādām pieejām un metodēm tā izstrādei.

 Galvenās tēmas:

  1. Kompetenču modeļa nozīme organizācijā
    • Kompetenču modeļa loma organizācijas stratēģiskajā vadībā
    • Kā kompetences savieno organizācijas vērtības, mērķus un darbinieku rīcību
    • Kompetences kā pamats kultūras veidošanai un stiprināšanai
  2. Kompetenču modeļa priekšrocības
    • Caurspīdīgāki un taisnīgāki HR procesi
    • Skaidrākas lomas un sagaidāmā uzvedība dažādos amatu līmeņos
    • Labāka darbinieku iesaiste, attīstība un noturēšana
    • Vienots snieguma un attīstības valodas rāmis visā organizācijā
  3. Kompetenču modeļa veidošanas metodes un pieejas
    • Top-down pieeja (balstīta uz stratēģiju un vadības redzējumu)
    • Bottom-up pieeja (balstīta uz novērojumiem, labākajām praksēm un darbinieku iesaisti)
    • Hibrīdās pieejas
    • Kā izmantot esošus kompetenču katalogus un pielāgot tos savai organizācijai
  4. Kompetenču struktūra un formulēšana
    • Pamatkompetences vs. specifiskās kompetences
    • Uzvedības indikatori – kā precīzi definēt sagaidāmo rīcību
    • Kompetenču modeļa ieviešana un uzturēšana

5.Kā nodrošināt darbinieku izpratni un pieņemšanu

  • Integrācija citos HR procesos (atlase, attīstība, darba snieguma novērtēšana)
  • Ilgtspēja un regulāra atjaunošana

Semināra rezultāti:

  • Pēc semināra dalībnieki izpratīs kompetenču modeļa stratēģisko nozīmi organizācijā
  • Zinās, kādas metodes var izmantot modeļa izstrādē
  • Spēs kritiski izvērtēt savas organizācijas vajadzības un noteikt piemērotāko pieeju,
  • Iegūs praktiskus ieteikumus, kā uzsākt vai pilnveidot kompetenču modeli savā organizācijā

Kā analizēt, vai atalgojums ir taisnīgs, un biežākās lamatas, kurās uzņēmumi iekrīt

Anta Praņēviča, Figure Baltic Advisory

Taisnīga atalgojuma nodrošināšana ir viens no svarīgākajiem personāla vadības un organizācijas attīstības jautājumiem. Lai gan daudzi uzņēmumi cenšas piedāvāt godīgu atlīdzību, praksē bieži sastopamas nepilnības un nepamanītas atšķirības, kas var radīt nevienlīdzību un darbinieku neapmierinātību.

Šajā seminārā koncentrēsimies uz to, kā analizēt un izvērtēt, vai atalgojums organizācijā ir taisnīgs, kādi ir biežākie iemesli atalgojuma atšķirībām un kādas nianses bieži netiek pienācīgi ņemtas vērā. Tāpat apskatīsim, kā izstrādāt dzimumneitrālus un pamatotus kritērijus atalgojuma noteikšanai un kā atpazīt neapzināto diskrimināciju, kas var ietekmēt darba samaksas lēmumus.

Seminārā apskatīsim:

✔️ Kā analizēt atalgojumu un noteikt, vai tas ir taisnīgs?
✔️ Biežākie iemesli, kādēļ rodas atalgojuma atšķirības uzņēmumos
✔️ Kuras nianses bieži netiek pienācīgi ņemtas vērā atalgojuma analīzē?
✔️ Dzimumneitrāli un objektīvi kritēriji atalgojuma noteikšanai
 ✔️ Kas ir neapzinātā diskriminācija un kā tā ietekmē atalgojuma lēmumus?

Simbolisms kā senākā no valodām

PhD. Dace Bole, Datlex

Apskatīsim šādus asoektus:

Vēsturiskais ietvars

Simbolisms mākslā

Mūsdienu interpretācijas

Dažādi uzvedības veidi organizācijās un kā tie mūs ietekmē

Joanna Kristīne Golubeva, personības izaugsmes trenere

Organizācija ir sistēma, kur mijiedarbojas cilvēki, procesi, mērķi, vērtības. Ir redzamā daļa, bet ir liela neredzamā jeb neapzinātā daļa. Tas nozīmē, ka mēs dažreiz organizācijās kļūstam par bērniem, vecākiem, upuriem, varmākām, glābējiem, mērķiem vai problēmām paši nemaz to negribot. Katrā sistēmā ir savi uzvedības principi, kurus var atklāt, ja zina kādi tie ir - parentifikācija, triangulācija, identifikācija u.c. Darbnīcā skatīsimies, kādi ir sistēmu vispārīgie principi, uzvedības modeļi - kā tos ieraudzīt un ko ar tiem darīt.

Kā darbiniekiem komunicēt par taisnīgu atalgojumu?

Anta Praņēviča, Figure Baltic Advisory

Komunikācija par atalgojumu ir delikāta, bet ļoti nozīmīga atalgojuma sistēmas un organizācijas kultūras daļa. Taisnīga un pārskatāma atalgojuma direktīva paredz gan to, ka organizācijām būs jāinformē darbinieki par atalgojuma politiku, pārskatīšanas principiem un dzimumu atalgojuma atšķirībām, gan to, ka darbinieki drīkst runāt par savu atalgojumu. Tas radīs situācijas, kur darbinieki nāks uzdot dažādus ar atalgojumu saistītus jautājumus. Kā šīm sarunām vislabāk sagatavoties?

Šajā seminārā apskatīsim, kā veidot skaidru, pārliecinošu un uzticību veicinošu komunikāciju par atalgojumu, lai darbinieki saprastu tā noteikšanas principus un justos novērtēti.

 

Seminārā apskatīsim:

✔️ Kāpēc skaidra komunikācija par atalgojumu ir būtiska organizācijas kultūrai un darbinieku iesaistei?
✔️ Kā skaidrot atalgojuma politiku un principus dažādām darbinieku grupām?
✔️ Kā sagatavoties un vadīt sarežģītas sarunas par atalgojumu?
✔️ Kā novērst baumas un pārpratumus, nodrošinot pārskatāmību?
✔️ Kā pareizi komunicēt dzimumu atalgojuma atšķirību analīzi un tās skaidrojumu?
 ✔️ Kā veicināt atklātu, bet profesionālu dialogu par atalgojumu uzņēmumā?

 

ATCELTS!!!!! Nevardarbīgas komunikācijas (NVC) metodoloģijas iespējas destruktīvu domstarpību novēršanai, cieņpilnas organizāciju saskarsmes kultūras un komandu produktivitātes stiprināšanai

Ilze Dzenovska, Baltic Peace Lab

26. March, 2025, 15:00 - 17:00
Apraksts

Ievadlekcija, kas sniegs teorētisku un praktisku ieskatu par Nevardarbīgas komunikācijas (angļu val. Nonviolent Communication) metodikas un filozofijas pamatiem un nozīmīgumu drošas un cieņpilnas darba vides stiprināšanā un efektīvas komandu komunikācijas sekmēšanā. 

Varas un emocionālās inteliģences pilnveide starppersonu attiecības ir Nevardarbīgas komunikācijas sistēmas centrālais pienesums ik vienai organizācija un sociālai sistēmai, kuras dalībnieki to praktizē. 

Šīs lekcijas ietvaros mēs aplūkosim neapzinātās vardarbības klātbūtni ikdienas saskarsmes formās, mūsu lietotās valodas spēku,  četru soļu Nevardarbīgas komunikācijas modeli un galvenās pielietojuma kļūdas, kā arī veltīsim laiku jūsu organizācijai aktuālu jautājumu aplūkošanai.  

Ja jums ir aktuāli veicināt to, lai:

  • Savu darba ikdienu cilvēki izbauda ar vairāk prieka un sirdsmiera,
  • Pārvalda savu emocionālo reaktivitāti,
  • Apzinās un īsteno veselīgas atbildības robežas,
  • Efektīvi vada grūtas sarunas,
  • Novērš destruktīvus savstarpējus konfliktus un pārmērīgu stresu,
  • Uzlabo savu un komandas produktivitāti,
  • Notur efektīvas sanāksmes,
  • Spēj dod un saņemt jēgpilnu, pielietojamu atgriezenisko saiti

tad Nevardarbīgas komunikācijas sistēmas prakses lauks var kļūt par jums un jūsu komandām atbalstošu resursu.  

Par lektori
 Ilze Dzenovska

Pēdējos divdesmit gadus savu profesionālo darbību un akadēmisko interesi Ilze ir veltījusi miera vairošanai un vardarbības mazināšanai cilvēku prātos un savstarpējās attiecībās gan organizāciju, gan sociālu kopienu, gan ģimeņu sistēmās.  

Kopš 2004.gada Ilze ir viena no pirmajām praktizējošām mediatorēm Latvijā un vienīgā ASV Nevardarbīgas komunikācijas centra sertificētā trenere Latvijā.

Pēc atgriešanās no ASV 2010.gada Latvijā vada konfliktu risināšanas procesus, Nevardarbīgas komunikācijas un sadarbības kultūras mācības publiskā, privatā un nevalstiskā sektora organizācijās, kā arī individualizētās vadītāju mācību programmas un publiskus apzinātības un iekšējā miera kursus un retrītus. 

Ilze Dzenovska ir Baltic Peace Lab dibinātājā, biedrības “Mediācija & ADR” un LAMPA sarunu skolas lektore, sertificēta mediatore, kā arī Ajengāra jogas starptautiski sertificēta skolotāja.

Akadēmiskā izglītība: Mg. Miera un taisnīguma studijas, Mg.Tiesību zinātne un Bc. Politikas zinātne. 

Savu iekšēju mieru Ilze uztur un atjauno caur ikdienas meditācijas un  jogas praksi, dejām, dzejas apceri, pastaigām ar suņiem, klusēšanas retrītiem un kalnu riteņbraucieniem kopā ar ģimeni.

 

 

A person in a white shirt

Description automatically generated

Ilze Dzenovska

Pieredzes apmaiņas pasākums: “Darbinieku pieredzes veidošana VSIA "Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca"

Svetlana Karaņikova, Strenču PNS

20. March, 2025, 11:00 - 15:00
Apraksts

Pasākuma laikā iepazīstināsim dalībniekus ar Strenču psihoneiroloģiskās slimnīcas pieeju darbinieku labbūtības veicināšanai un resursu nodrošināšanai atbilstoši darba prasībām. Dalībniekiem būs iespēja uzzināt, kā esam attīstījuši procesus, kas atbalsta mūsu komandas profesionālo izaugsmi, darba vidi un organizācijas kultūru.

Galvenie diskusiju un pieredzes apmaiņas temati:
✅ Procesu vadība un personālvadība – kā nodrošinām skaidru un efektīvu darba organizāciju, kā arī iekļaujošu un daudzveidīgu personālvadību.
✅ Atbalsts veselībai, ģimenei un izaugsmei – kādas papildus iespējas un resursus nodrošinām darbiniekiem ikdienā.
✅ Iekšējā komunikācija – kā efektīvi nodrošināt informācijas plūsmu un darbinieku viedokļu ieklausīšanos.
✅ Atbalsta pasākumi darba vietā – izglītojoši, motivējoši un saliedējoši pasākumi, kas veicina kopēju labbūtību.
✅ Infrastruktūra un aprīkojums – kā nodrošinām drošu un sakārtotu darba vidi.
✅ Profesionālās apmācības un vadītāju izaugsme – regulāri izglītojoši pasākumi, kas palīdz darbiniekiem attīstīt prasmes un stiprināt komandas vadību.
 ✅ Ētika un iekšējā kultūra – atvērtība dažādībai, skaidri ētikas principi un vērtību iedzīvināšana darba vidē.

 Pieredzes apmaiņas pasākums: “Darbinieku pieredzes veidošana VSIA "Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca" veselības iestāžu grupai.

Ja vēlies braukt ar  mūsu auto, lūdzu raksti lpva@lpva.lv

LPVA biedru kopsapulce

Eva Selga, Ervīns Butkevičs, LPVA valde

18. March, 2025, 14:00 - 16:00
Apraksts

Kā katru gadu izsludinām LPVA biedru kopsapulci 2025.gada 18.martā 14:00.

Atbilstoši Likumam par Biedrībām un nodibinājumiem, mums jāapstiprina 2024.gada vadības ziņojums, jāuzklausa zvērinātu revidentu ziņojums un jāapstiprina 2025.gada budžets. Dokumentus izsūtīsim iepazīties divas nedēļas pirms kopsapulces - 4.martā.

Lai kopsapulcei būtu arī saturiski interesantā daļa, esam aicinājuši uzstāties Ervīnu Butkeviču par tēmu: 

MĀKSLĪGAIS INTELEKTS BIZNESA AUTOMATIZĀCIJĀ

Par darbnīcu: Mūsdienās uzņēmumiem ir jāpielāgojas strauji mainīgai videi. Mākslīgais intelekts (AI) var kļūt par lielisku palīgu, kas automatizē ikdienas darbus, uzlabo klientu apkalpošanu un palīdz sasniegt labākus rezultātus.

Darbnīcas mērķis: Parādīt, kā AI var palīdzēt uzņēmumiem strādāt efektīvāk, ietaupīt laiku un uzlabot biznesa procesus.

Darbnīcas programma:

  1. Ievads un diskusija: Kā AI var palīdzēt biznesam
     (10 minūtes)
  • Aktuāli fakti par AI Latvijā un pasaulē.
  • Kādas ir biežākās problēmas, ko AI var risināt?
    • Ikdienas darbu automatizēšana.
    • Klientu apkalpošanas uzlabošana.
    • Personalizētas piedāvājumu kampaņas.
  1. Praktiskais uzdevums: Identificēt sava uzņēmuma iespējas AI automatizācijai
     (10 minūtes)
  • Kuri procesi jūsu uzņēmumā prasa daudz laika un enerģijas.
  • Veidojam sarakstu ar iespējamajiem risinājumiem ar AI.
  1. TOP 10 AI rīku demonstrācija un izmēģināšana
     (20 minūtes)
  • Demonstrācija, kā strādā vairāki pielāgotie AI rīki, piemēram:
    • ChatGPT pielāgošana un AI aģenti klientu apkalpošanas uzlabošanai.
    • Sapulču pierakstu veikšanai, automatizācijas programmas

 Praktiskā pieeja automatizēt darbā uzdevumu
 (15 minūtes)

  • Kopā izstrādājam vienkāršu procesa automatizācijas plānu, izmantojot AI rīkus.
  • Testējam savus izveidotos risinājumus un novērtējam rezultātu.
  1. Kopsavilkums un nākamie soļi
     (5 minūtes)
  • Runājam par AI ieviešanas labākajām praksēm (tips and tricks).
  • Atbildes uz dalībnieki jautājumiem

Ko iegūsiet?

  • Praktiskas zināšanas, kā izmantot AI ikdienas darbos.
  • Konkrētus un pielāgojamus rīkus sava biznesa vajadzībām.
  • Iespēju dalīties pieredzē un iegūt jaunas idejas no citiem dalībniekiem.

Ervīns Butkevičs – AI vecākais eksperts “Sertifikācijas Centrs”, pieredzējis digitālā mārketinga konsultants. Ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi mārketinga nozarē. Ervīns ir speciālists praktisku risinājumu izstrādē izmantojot AI, kas ir piemēroti maziem un vidējiem uzņēmumiem. Viņš pievēršas ne tikai tehniskajiem risinājumiem, bet arī palīdz uzņēmumiem izveidot efektīvas mārketinga stratēģijas.

Atalgojuma prognozes 2025. gadam – jaunākie dati un tendences

Anta Praņēviča, Figure Baltic Advisory

13. March, 2025, 10:00 - 12:00
Apraksts

Kā varētu mainīties atalgojums 2025. gadā? Kādas ir uzņēmumu jaunākās prognozes un plāni? Kā pēdējā pusgada notikumi ir mainījuši darba devēju noskaņojumu?

Seminārā tiks prezentēti Figure Baltic Advisory veiktā atalgojuma prognožu pētījuma rezultāti. Pētījumā, kas veikts 2024. gada nogalē un 2025. gada sākumā, piedalījās 119 organizācijas, sniedzot ieskatu par gaidāmajām izmaiņām atalgojuma jomā un citiem ar darbinieku atlīdzību saistītiem jautājumiem.

Analizējot šī pētījuma datus un salīdzinot tos ar 2024. gada atalgojuma pētījuma rezultātiem, iespējams saskatīt izmaiņas uzņēmumu prognozēs un saprast, kā tās ietekmēs atalgojuma politiku un biznesa stratēģiju 2025. gadā. Šie jaunākie dati palīdz uzņēmumiem labāk sagatavoties gaidāmajām pārmaiņām un pieņemt pamatotus lēmumus.

Seminārā īpaša uzmanība tiks pievērsta Latvijas darba tirgus tendencēm, taču tiks sniegts arī plašāks skatījums uz Baltijas reģionu, izceļot interesantākās atziņas un reģionālās atšķirības.”

Noķer savu tarakānu aiz ūsām!

Joanna Kristīne Golubeva, transformācijas koučs un personāla izaugsmes trenere

4. March, 2025, 14:30 - 16:00
Apraksts

Katrs tarakāns ir kā stāsts mūsu galvā, ko prot, neprot, ar ko kaujas, draudzējas, kā organizē darbus un, galvenais, kādus nedarbus dara! Darbnīcā pētīsim, kādi vispār ir tarakāni un ko tie dara! Izzināsim tarakānu pozitīvās un ierobežojošās īpašībās. Mācīsimies izmantot tarakānu kustīgumu un izturību savā labā. Apgūsim dažas tehnikas un jautājumus darbā ar metaforiskajām kartiņām "Tarakāni".


Darbnīcu vadīs Joanna Kristīne Golubeva, transformācijas koučs un personāla izaugsmes trenere, vairāku metaforisko kartiņu autore
https://www.omydays.online

 Joanna K.G.

 www.linkedin.com/in/joannagolubeva

Pirmā psiholoģiskā palīdzība: kas tas ir?

Edīte Kalniņa, Kristīne Vagule, Valsts nekustamie īpašumi, LSK

3. March, 2025, 13:30 - 15:00
Apraksts

Pirmā psiholoģiskā palīdzība: kas tas ir?

Edīte Kalniņa, VAS “Valsts nekustamie īpašumi” Personāla vadības daļas vadītāja sniegs ieskatu uzņēmuma praksē, sniedzot psiholoģisko palīdzību un atbalstu gan ikdienā, gan krīzes situācijās, un veicinot darbinieku emocionālo labbūtību.

Kristīne Vagule, klīniskā psiholoģe un Latvijas Sarkanā krusta pārstāve un pasniedzēja, sniegs ieskatu “Pirmās psiholoģiskās palīdzības” programmā un darbības principos.  Kopā ar psiholoģi apgūsim vienkāršas zināšanas, tehnikas, kas palīdzēs arī mums pašiem atpazīt mentālās veselības problēmas, sniegt pirmo palīdzību sev, draugiem, ģimenes locekļiem, kolēģiem.

Miega higiēna un tās ietekme uz labsajūtu un drošību darbā

Simona Balte, Linda Šedlere, Linda Paegle, SIA “Sunstar Group”, SCHWENK Latvija, RSU

27. February, 2025, 13:00 - 15:00
Apraksts

Diskutēsim par miegu, tā ietekmi uz veiktspēju, darba kvalitāti un drošību darbā. Diskutēsim par dažādu darba organizācijas formu un amatu ietekmi uz miega kvalitāti un mēģināsim noskaidrot vai ir universāla formula labam miegam.

 

Semināru vadīs: Simona Balte, Sabiedrības veselības speciāliste un SIA “Sunstar Group” Vecākā darba aizsardzības speciāliste.

Praktiskajā pieredzē ar piemēriem miega higiēnas uzlabošanā organizācijā dalīsies Linda Šedlere, SCHWENK Latvija Cilvēkkapitāla un administrācijas direktore. 

Pētījuma rezultātos par to, vai attālinātā darba veicēji saskaras ar miega traucējumiem un kā darba devēji var to ietekmēt, dalīsies Linda Paegle, RSU Darba drošības un vides veselības institūta pētniece.

 

Līderu izaicinājumi un attīstības tendences 2024-2025

Olga Dzene, Līderības attīstības eksperte, konsultante un trenere

26. February, 2025, 10:00 - 12:00
Apraksts

Šī tēma ir būtiska ikvienam, kurš vēlas saprast, kā mainās darbinieku vajadzības globālā mērogā un kā tas ietekmē efektīvas līderības kompetences.

Balstoties uz tādiem avotiem kā McKinsey, Forbes, Harvard Business Review un Mercer, Olga apskatīs galvenajos izaicinājumus, ar kuriem saskaras mūsdienu vadītāji, un risinājumus, kas nepieciešami, lai saglabātu darba vides stabilitāti. Tiks aplūkots, kā šodien jūtas darbinieki un kas ietekmē viņu motivāciju laikā, kad darba spēks kļūst arvien trauslāks un prasības pret līderiem kļūst arvien sarežģītākas. Viņa  runās par nākotnes līdera kompetencēm, īpašu uzmanību pievēršot humānistiskajai un adaptīvajai līderībai kā atbildei uz uzticības krīzi starp vadītājiem un darbiniekiem. Šie aspekti ir būtiski, lai izprastu, kā vadītāji var veidot uzticības pilnu un ilgtspējīgu darba vidi, spējot pielāgoties straujajām pārmaiņām darba tirgū. Olga pieskārsies arī tam, kāpēc realizēt līderības programmas nav viegli, ka arī tam, ko un kā paši līderi vēlas mācīties.

Olga Dzene  konsultē līderības kompetenču modeļu izveidē un ieviešanā, līderības novērtēšanas procesos, darba izpildes vadības jomās, talantu attīstības sistēmu izveidē, vada vīzijas, misijas un vērtību izstrādi. Olgai ir LU maģistra grāds organizāciju psiholoģijā un šobrīd viņa strādā pie savas disertācijas Biznesa vadību doktorantūras programmas ietvaros RISEBA.


Darbinieka izaugsmes skrejceļš Rīgas lidostā

Evija Zommerovska, Starptautiskā lidosta Rīga

20. February, 2025, 13:00 - 16:30
Apraksts

RIX Rīgas lidostas kolēģi dalīsies pieredzē par darbinieku karjeras ceļu un profesionālo izaugsmi, sākot no atlases un pirmās darba dienas, aptverot visus galvenos darba attiecību posmus. 

Pasākuma norises laiks: 20.februāris no plkst.13:00-16:30.

Norises vieta: VIP centra konferenču zāle.

Aicinām ierasties jau no plkst.12:30, lai baudītu kafiju un sarunas ar kolēģiem.

 Automašīnu bez maksas varēs novietot P1 stāvvietā.

 Programma:

1.daļa. Prezentācijas un sarunas.

2.daļa. Ekskursija (plkst.14:45)

 Dalībniekiem, kuri vēlēsies doties ekskursijā, ne vēlāk kā līdz 17.februāra darba dienas beigām nepieciešams atsūtīt LPVA lpva@lpva.lv šādu informāciju Viesa kartes noformēšanai: 

  • Vārds Uzvārds;
  • personas kods;
  • automašīnas Nr. (tikai gadījumā, ja plānots ierasties ar automašīnu).

 Lūdzu ņemt līdzi personu apliecinošu dokumentu!

 Datu apstrādes mērķis un tiesiskais pamats ir uz Rīgas lidostu attiecināmu juridisku pienākumu izpilde (personu identifikācija, caurlaižu piešķiršana, drošības kontrole).

Ar plašāku informāciju par Rīgas lidostas veikto personas datu apstrādi var iepazīties tā “Privātuma politikā”, kas ir brīvi pieejama Rīgas lidostas tīmekļa vietnē: https://www.riga-airport.com/lietosanas-noteikumi.

 Tiekamies Rīgas lidostā!

Depresija – vienkārši par sarežģīto

PhD. Dace Bole, Datlex

19. February, 2025, 13:00 - 14:30
Apraksts

Depresija mūsdienās ir vārds, ko lietojam vietā un nevietā. Lai rastu skaidrību un atbildes,  runāsim par jautājumiem:

  • HR loma depresijas kontekstā
  • Slimības simptomi
  • Depresijas veidi
  • Slimības cēloņi
  • Kā HR var palīdzēt

Darbinieku motivācijas nozīme ilgtspējīga uzņēmuma veidošanā

Irēna Arbidāne, PwC, Latvija

12. February, 2025, 10:00 - 11:00
Apraksts

Darbinieku motivācijas spēks ir neatņemama ilgtspējīga uzņēmuma veidošanas sastāvdaļa. Motivēti darbinieki darbojas kā katra uzņēmuma dzinējspēks, kur katrs no viņiem spēj dot ieguldījumu uzņēmuma ilgtermiņa attīstībā un inovācijās. Lekcija piedāvā izpratni par to, kā motivācija var kalpot par uzņēmuma veiksmes atslēgu, palīdzot veicināt darbinieku iesaisti un līdzdalību ilgtspējas iniciatīvās. Dalībnieki gūs zināšanas, kā veidot motivējošu darba vidi, kas uzlabo ne tikai darbinieku apmierinātību, bet arī uzņēmuma reputāciju un produktivitāti, kā arī veicina sociālo ilgtspēju.

Lektors: Irēna Arbidāne, PwC Latvija nodokļu konsultāciju nodaļas direktore, personāla un organizāciju pārveides pakalpojumu vadītāja Baltijā

Kultūra un kultūras pētījumi - vai un kā kultūru var izmērīt

Anta Praņeviča, Figure Baltic Advisory

6. February, 2025, 14:00 - 16:00
Apraksts

Organizācijas kultūra ir sarežģīta un daudzslāņaina parādība, kas ietekmē darbinieku uzvedību, vērtības un uzskatus. Lai šo fenomenu uztvertu un ticami izmērītu, tiek izmantotas dažādas metodes, kas ļauj identificēt organizācijas stiprās un vājās puses, kā arī plānot un ieviest nepieciešamās pārmaiņas.

Kā iespējams šo fenomenu uztvert un izmērīt ticami un efektīvi?

Organizācijas kultūras novērtēšanai tiek izmantotas gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās pētniecības metodes. Kvalitatīvās metodes ietver intervijas, novērojumus un fokusgrupas, kas palīdz dziļāk izprast darbinieku pieredzi un uzskatus. Savukārt kvantitatīvās metodes, piemēram, aptaujas un anketēšana, ļauj iegūt datus no plašāka darbinieku loka un veikt statistisku analīzi.

Organizācijas kultūras novērtēšana sniedz vairākus būtiskus ieguvumus:

  • Uzlabota darbinieku apmierinātība un iesaiste: Izprotot esošo kultūru, uzņēmums var veikt mērķtiecīgas izmaiņas, kas veicina darbinieku labsajūtu un motivāciju.
  • Efektīvāka pārmaiņu vadība: Izpratne par organizācijas kultūru palīdz plānot un īstenot pārmaiņas, ņemot vērā darbinieku attieksmes un uzvedības modeļus.
  • Paaugstināta organizācijas efektivitāte: Pielāgojot kultūru stratēģiskajiem mērķiem, uzņēmums var uzlabot savu sniegumu un konkurētspēju tirgū.

Izmantojot šīs metodes un rīkus, uzņēmumi var efektīvi novērtēt un attīstīt savu organizācijas kultūru, lai veicinātu izaugsmi un uzlabotu darbības rezultātus.

 

Anta Praņēviča, Figure Baltic Advisory valdes locekle un vadošā konsultante, dalīsies ar atziņām un praktiskiem padomiem šajā jomā seminārā "Kultūra un kultūras pētījumi – vai un kā kultūru var izmērīt." Šis seminārs sniegs ieskatu ne tikai kultūras novērtēšanas procesos, bet arī atklās, kā veikt stratēģiskus uzlabojumus, kas balstīti uz iegūtajiem datiem.

Kā uzturēt veselīgu attieksmi darbā, caur savas lomas stiprināšanu

Inta Ruskule, Personīgās izaugsmes un karjeras attīstības trenere, ACC

4. February, 2025, 10:00 - 11:30
Apraksts

Kas ar mani notiek? Kāpēc es tā uzvedos, jūtos? Neatkarīgi no tā cik kompetenti esam ārējā pasaulē un cik veiksmīgi izskatāmies sabiedrībā, vairums no mums lielu daļu laika darbojas autpilota režīmā, apkalpojot reakcijas, kas strādā, lai apmierinātu mūsu neapzinātās vajadzības, kontrolētu trauksmi un ļautu pēc iespējas efektīvāk izvairīties no negatīviem pārdzīvojumiem. Atpazīstot un strādājot ar Ego stāvokliem mēs varam labāk izprast savas uzvedības un komunikācijas modeļus. Tas dod mums iespēju veikt apzinātākas izvēles sadarbībā ar citiem, kas noved pie veselīgākām un pilnvērtīgākām attiecībām.

Vebinārā:

- Paraudzīsimies uz savu vietu darbā caur trīs ego stāvokļiem

- Dalīšos ar Ego stāvokļu raksturojumu un pazīmēm

- Iedošu praktisku instrumentu ikdienas lietošanai.

Inta Ruskule Personīgās izaugsmes un karjeras attīstības trenere.

 Palīdzu risināt profesionālos jautājumos, kas saistīti ar emocionālo pašsajūtu darba vietā, ar karjeras izaugsmi, darba vietas, amata un jomas maiņu. Stipro pušu noteikšanu un attīstību.  Strādāju ar personīgās izaugsmes jautājumiem, kas ietver cilvēka vērtējumu par sevi, darbu ar uzskatiem, vērtībām un jēgas atrašanu, kas paver jaunas iespējas.

Vairāk kā 15 gadu pieredze personāla atlasē un attīstībā, personāla vadības procesu ieviešanā, mācību plānu izstrādē un koordinēšanā dažāda līmeņa amata pozīcijām. “ICF Latvia” valdes locekle - viceprezidente (2022 -2023). Karjeras konsultante.

Izglītība:

 Starptautiskās koučinga federācijas (ICF) sertifikāts - Associate Certified Coach (ACC), 2022 -2025

 "High Performance Team Coaching" - ICF akreditēta kouču tālākizglītības programma, Rīgas koučinga skola (2022)

 "Kouča ceļš uz profesionalitāti" - ICF akreditēta kouču tālākizglītības programma, Rīgas koučinga skola (2021)

 "Līderis kā koučs" - ICF akreditēta profesionālā koučinga programma, Baltic Coaching Center (2019)

 Maģistra grāds "Cilvēku resursu vadībā" pēc sistēmiskās pieejas (2012)

 Augstākā profesionālā izglītība "Psiholoģijā" (2002) Autore mācību kursiem “Ceļš uz sevis izpratni”, “Persoāla atlase un novērtēšana”, “Mērķu definēšana”, “Pārvērtē savu nodarbošanos”. Autore pašizaugsmes jautājumu kartiņām “Realizē savus mērķus”.

Papildus informācija www.intaruskule.com

Mana pārliecība ir, ka mēs katrs šajā pasaulē ienākam ar savu unikālu talantu un rakstura iezīmju kopumu, lai savstarpējā mijiedarbībā tos izkoptu un pielietotu augstāku vērtību radīšanai pasaulei.

Pieredze ASV kongresā

PhD. Dace Bole, Datlex

29. January, 2025, 11:00 - 12:30
Apraksts

Izmantojot prezentāciju, lūgums atsaukties uz autoru!

2024.gada vasarā man bija iespēja apmeklē SHRM kongresu ASV. dalīšos ar iespaidiem un atziņām, kas gūtu kongresa laikā par šādiem jautājumiem:

  • Globālie izaicinājumi
  • Uzņēmuma kompetence
  • Personālvadības stratēģija
  • Vadītāju loma
  • Darbinieka atbildība

Demo: Personāla atlases sistēma un MI arī ne-ofisa darbinieku piesaistei

Jānis Dubinskis, Teamdash

28. January, 2025, 11:00 - 12:30
Apraksts

Ilgstoši pastāvējis uzskats, ka atlases procesu automatizācija ir piemērota tikai uzņēmumiem kuros vairākums ir ofisa darbinieki. Tāpēc daudzi uzņēmumi ir atturējušies no ATS (personāla atlases sistēmu) ieviešanas, uzskatot, ka tās nebūs efektīvas.

Taču šī situācija ir mainījusies. Modernie risinājumi, tostarp arī ar MI atbalstu, piedāvā iespēju vienkāršot un automatizēt atlasi arī ne-ofisa darbiniekiem.

Pievienojieties vebināram, lai uzzinātu, kā Teamdash personāla atlases sistēma palīdz efektīvāk piesaistīt kandidātus jebkurā nozarē un jebkura veida darba vietā izmatojot gan SMS funkcionalitāti, gan integrāciju ar portālu SS.lv, gan arī citus automatizācijas risinājumus.

Vebinārā visaptveroši demonstrēsim visu atlases procesu – sākot no vakances apstiprināšanas un sludinājuma izveides līdz kandidātu novērtēšanai, interviju plānošanai un pieņemšanai darbā. Iepazīstināsim ar datu analītikas iespējām, GDPR atbilstību, karjeras lapas izveidi un darba devēja tēla stiprināšanu, kā arī kandidātu pieredzes personalizēšanu un AI risinājumu pielietošanu. Noslēgumā pievērsīsimies papildfunkcijām un aktuālajiem jautājumiem.

VIKTORĪNA: Cik labi Tu izproti jaunos profesionāļus un viņu vēlmes darba tirgū?

Santa, Visas iespējas

22. January, 2025, 14:00 - 16:00
Apraksts

Darba tirgus nepārtraukti mainās, un jaunie profesionāļi izvirza arvien jaunas prasības darba devējiem. Vai Tavam uzņēmumam ir piemērotas stratēģijas, lai piesaistītu un noturētu jauno talantu paaudzi?
 Sociālais uzņēmums "Visas Iespējas" ikdienā aktīvi strādā, izzinot jauno talantu vajadzības un palīdzot uzņēmumiem atrast piemērotākos kandidātus. Mūsu pieredze un regulāri apkopotie dati ļauj sniegt vērtīgu ieskatu par to, kas šodien ir svarīgs darba tirgū jaunajiem speciālistiem.


 Aicinām pārbaudīt savas zināšanas interaktīvā veidā – caur viktorīnu! Pasākums tiek īstenots sadarbībā ar RTU un sniegs dalībniekiem iespēju iepazīties ar jauno darba meklētāju prasībām un darba tirgus izaicinājumiem, un iegūt praktiskus ieteikumus, kā uzņēmumi var pielāgot savas pieejas talantu piesaistei.


Labākie viktorīnas dalībnieki tiks pie īpašām balvām no “Visas Iespējas” un RTU!
 Aicinām piedalīties un uzzināt, kā kļūt pievilcīgākam saviem sapņu darbiniekiem!

Pieredzes apmaiņas pasākums Optibet - Labbūtība darba vidē

Marta Sedliņa, Optibet

21. January, 2025, 15:00 - 16:30
Apraksts

SIA Optibet 2024.gadā ieguva COBALT balvu par labbūtības projektu. Aicinām uz pieredzes apmaiņas pasākumu, kurā iepazīstināsim ar mūsu Labbūtības projektu - stratēģijas izveide, kā nokļuvām līdz šādai stratēģijai, projekta īstenošana un rezultāti. Padalīsimies ar to, kas neizdevās, kas izdevās un arī kādus rīkus esam veiksmīgi ieviesuši saistībā ar labbūtību.

Kā vadītājam atpazīt izdegšanu?

Agnese Orupe, biheiviorālais psihologs

15. January, 2025, 14:00 - 15:30
Apraksts

Izdegšana ir aktuāla problēma joprojām. Kā atpazīt pirmos simptomus, lai palīdzētu darbiniekam, kolēģim, vai pats sev? Par to, un citiem jautājumiem runāsim seminārā.

Pieredzes apmaiņas pasākums - Vērtēšana darbinieka dzīves cikla laikā

Latvijas Pasts Personāla vadības daļas komanda, Latvijas Pasts

8. January, 2025, 14:00 - 16:30
Apraksts

Latvijas Pasta kolēģi dalīsies pieredzē  par darba snieguma vērtēšanu, kompetenču vērtēšanu, 360 vērtēšanu, vērtēšanu atlases gaitā un citām vērtēšanas pieredzēm gan izmantojot ārpakalpojumu, gan veidojot rīkus pašu spēkiem.

Lūdzu ņemt līdzi personu apliecinošu dokumentu!