Ko darbinieki vislabprātāk sagaidītu no sava darba devēja šī gada izskaņā?

Gada noslēguma tuvošanās darba vietās ienes ne tikai rūpes par ikdienas darbiem un uzņēmuma plānu izpildi, tas arī ir laiks, kad uzņēmumi saka “paldies” saviem darbiniekiem par gada laikā paveikto.
Pētījumu kompānija Kantar veica aptauju ar mērķi noskaidrot, ko darba ņēmēji Latvijā vislabprātāk sagaidītu no sava darba devēja šī gada izskaņā. Pētījuma rezultāti atklāj, ka vairākums jeb trīs no četriem (76%) darba ņēmējiem Latvijā no sava darba devēja šī gada izskaņā vislabprātāk sagaidītu prēmiju.

Trešā daļa jeb 35% darba ņēmēju ir norādījuši, ka no sava darba devēja šī gada izskaņā vēlētos saņemt dāvanas darbiniekiem, teju ceturtā daļa (24%) – papildu brīvdienas, piektā daļa (20%) – balli/ pasākumu darba kolektīvam, 15% –  dāvanas darbinieku bērniem, teju desmitā daļa (9%) –  rakstisku vai mutisku apsveikumu/ pateicību par paveikto, 4% – svētku pasākumu darbinieku bērniem, 3% –  ballei/ pasākumam paredzētās naudas ziedošanu labdarībai, bet 1% – ko citu.

4% aptaujāto algoto darbinieku ir norādījuši, ka nevēlētos saņemt neko.


Jāatzīmē, ka dāvanas darbiniekiem salīdzinoši biežāk no darba devēja darba ņēmēji, kuru ģimenes sarunvaloda ir cita (ne latviešu), darbinieki ar vidējo izglītību, strādnieki, kā arī darbinieki ar vidējiem ģimenes ienākumiem mēnesī (EUR 301-500 uz vienu ģimenes locekli “uz rokas”), savukārt salīdzinoši retāk – darbinieki, kuru ģimenē ir 2 un vairāk bērnu.

Raksturīgi, ka darba devēja organizētu svētku pasākumu darbinieku bērniem salīdzinoši biežāk sagaida darba ņēmēji vecumā no 35 līdz 44 gadiem, aptaujātie, kuru ģimenē aug 2 un vairāk bērnu, savukārt retāk – 45-54 gadus veci darbinieki.

Dāvanas darbinieku bērniem salīdzinoši biežāk no darba devēja sagaida darba ņēmēji vecumā no 35 līdz 44 gadiem, cittautieši (ne latvieši), darbinieki ar vidējiem ģimenes ienākumiem mēnesī (EUR 301-500 “uz rokas” uz vienu ģimenes locekli), darbinieki, kuriem ir bērni un tie, kuru ģimenē ir 4 cilvēki un vairāk, savukārt retāk – 55-65 gadus vecie darbinieki, kā arī tie, kuru ģimenē ir tikai 2 cilvēki.

Interesanti, rakstisku vai mutisku apsveikumu/ pateicību par paveikto salīdzinoši biežāk vēlētos saņemt tie darba ņēmēji, kuri dzīvo vieni paši.

Jāatzīmē, ka salīdzinoši retāk balli/ pasākumu darba kolektīvam vēlētos saņemt strādnieki, kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši zemākiem ienākumiem uz vienu ģimenes locekli mēnesī.

Attiecībā uz prēmiju, papildu brīvdienām, kā arī pasākumam paredzētās naudas ziedošanu labdarībai, būtiskas atšķirības sociāli demogrāfiskajās grupās neiezīmējas.

Par aptauju

Aptauju pētījumu kompānija Kantar veica laikā no 2023. gada 28. līdz 30. novembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus, tai skaitā 542 darba ņēmējus.

Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā. 

Par Kantar 

Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar 30 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Ingrīda Libora
Klientu vadītāja
T  +371 67096300
M  +371 26855381
E  ingrida.libora@kantar.com