Attīsti savas personālvadības prasmes!

Efektīva personāla vadība nav tikai darbinieku pieņemšana un atlaišana, tāpēc šajā rakstu sērijā esmu apkopojis prasmes, kas ir nepieciešamas personāla vadītājiem.
Personāla vadītājiem jāspēj ne tikai atrast īstos cilvēkresursus, bet tie arī efektīvi jāvada, jāiesaista, jānotur, jāmotivē... Tie ir izaicinoši uzdevumi, kuriem nepieciešama spēcīga komanda ar īsto prasmju kopumu.

Kādas prasmes nepieciešamas personāla vadītājam?
Pēdējo 20 gadu laikā personālvadības uzdevumi ir strauji attīstījušies, mainot arī šī izaicinošā uzdevuma veikšanai nepieciešamās prasmes. Tāpēc jo īpaši būtiski ir saprast, kā tu vari attīstīt sevi un savu komandu, lai nodrošinātu mūsdienu mainīgajai videi piemērotu personālvadību.
Esmu pārliecināts, ka personālvadības speciālistiem nepieciešamās prasmes nepārtraukti mainīsies, tomēr šajā rakstā esmu apkopojis tās prasmes, kas manuprāt aptver lielāko daļu šī brīža personālvadības uzdevumus. Papildu informācijas atrašanai esmu pievienojis arī interneta vietņu adreses.

#1: Vadība
Pankajs Mišra savā Linkedin publikācijā ir teicis, ka “vadība ir organizācijas mugurkauls”... arī personālvadība nespētu funkcionēt, ja tās pamatā nebūtu dažādas būtiskas, bet nereti piemirstas vadības procedūras.



#2: Kandidātu pārbaudīšana
Lai atrastu īsto cilvēku, būtiski pārbaudīt visu kandidātu atbilstību vakancei noteiktajām prasībām. Te atradīsi dažus padomus, kā vislabāk veikt šo procesu.

#3: Kandidātu izvērtēšanas sistēma
Kandidātu izvērtēšanas sistēma ļauj izsekot kandidātu pieteikumu izvērtēšanas procesus vienkārši lietojamā elektroniskā datubāzē.

#4: Analīze
Personāla vadītājiem jāprot iegūt un analizēt dažāda informācija, taču ne tikai... iegūtie rezultāti jāizmanto arī secinājumu pieņemšanai. Kāpēc gan neattīstīt savas analītiskās prasmes, piedaloties kādā no tiešsaistes mācību kursiem?

#5: Spēja pamanīt svarīgus sīkumus
Ietaupi laiku un enerģiju, izdarot lietas pareizi jau pirmajā reizē – šeit atradīsi dažus padomus, kā attīstīt savas spējas pamanīt svarīgus sīkumus. Neaizmirsti pārlasīt!

#6: Labumi
Piesaisti un noturi darbiniekus, piedāvājot lielisku atalgojuma paketi! CIPD mājaslapāatrodami daži noderīgi piemēri un faktu lapas, kas uzskatāmi parāda iespējamos uzņēmuma ieguvumus.



#7: Darbinieku meklēšana
Pastāv daudz dažādu veidu, kā atrast īstos darbiniekus – sludinājumi, personīgas rekomendācijas, personālvadības nodaļas organizētas darba biržas. Totaljobs piedāvā dažas idejas, kas palīdzēs pieņemt lēmumus par tavai organizācijai piemērotāko darbinieku meklēšanas veidu.

#8: Darbinieku meklēšanas stratēģijas
Šajā rakstā atrodami 6 vērtīgi padomi, kā veidot aktīvu, radošu un efektīvu darbinieku meklēšanas stratēģiju.

#9: Pārmaiņu vadība
Mūsdienās pārmaiņas notiek ikvienā organizācijā, tāpēc personāla vadītājiem jāprot efektīvi vadīt pārmaiņas un jāizprot iespējamās ar tām saistītās problēmas.

#10: Rakstura novērtēšana
Vai atceries pazīstamo teicienu – “nevērtē grāmatu pēc tās vāka”? Šīs metodesdarbinieku atlases laikā palīdzēs tev izvērtēt personas raksturu.

#11: Koučings
Efektīvs koučings spēj palīdzēt dažāda līmeņa vadītājiem kļūt patstāvīgākiem. Te atradīsi dažus padomus, kā strādāt ar koučinga metodēm.

#12: Sadarbība
Lai sasniegtu uzņēmuma mērķus un rezultātus, nodrošinātu darbinieku apmierinātību un sniegtu maksimālu atdevi uzņēmumam, personāla vadītājiem regulārijāsadarbojas ar citām nodaļām, departamentiem utt.

#13: Komunikācija
Visiem zināms, ka komunikācija ir pamatā daudziem procesiem. Šis vienkāršais tiešsaistes mācību kurss piedāvā uzlabot komunikācijas prasmes 1 dienas laikā.

#14: Uzņēmuma personālvadības procesi
Personāla vadītāji ir pilnībā atbildīgi par to, lai visi viņu pārziņā esošie personālvadības procesi atbilstu aktuālākajām likumdošanas prasībām.

#15: Vienlīdzība
Ja īsti nezini, kas tas ir un kā tas saistīts ar tavu uzņēmumu, izlasi šo rakstu. Tajā šis termins izskaidrots vienkāršā un saprotamā valodā.



#16: Atalgojums
Ir zināms, ka lielākā daļa darbinieku strādā algas dēļ, tāpēc ir vērts pārliecināties, ka tavs uzņēmums spēj nodrošināt godīgu atalgojuma paketidarbinieku piesaistīšanai un noturēšanai.

#17: Darba devēja tēls
Vai zināji, ka darba devēja tēls mūsdienās lielā mērā ietekmē jaunu darbinieku piesaisti un esošo darbinieku noturēšanu?

#18: Konfidencialitāte
Personāla vadītājiem ir pieejams liels konfidenciālas informācijas apjoms, tāpēc ieteicams noslēgt vienošanos par konfidenciālitātes ievērošanu.

#19: Konfliktu risināšana
Konfliktu risināšanas prasmes palīdzēs uzlabot attiecības, kā arī ļaus iespējami vairāk gadījumos atrisināt problēmas neformālā vidē.

#20: Labas attiecības
Labas attiecības darba vidē palīdz iesaistīt un noturēt darbiniekus. Šajā rakstā analizēts, kā izveidot stipras, pozitīvas attiecības darba vidē.

#21: Klientu serviss
Personālvadības procesi lielā mērā līdzinās klientu servisam. Šajā blogā uzzināsi, kā personālvadības nodaļas izmanto klientu servisa pieejas, lai celtu savu negatīvo reputāciju.



#22: Datu analīze
Ikviens personāla vadītājs velta daudz laika dažādas informācijas apkopošanai. Ieskaties, kā to darīt efektīvāk!

#23: Iepriekšējās sodāmības pārbaude
Lai pasargātu atsevišķas mērķa grupas, piemēram, pieaugušos ar īpašām vajadzībām vai bērnus, uzņēmums bieži pārbauda potenciālo darbinieku iepriekšējo sodāmību. Uzzini, kā vari iegūt šādu informāciju te!

#24: Attīstība
Lai darbinieki būtu apmierināti, nedrīkst aizmirst par viņu attīstību! Forbes eksperts Viktors Lipmans analizē, kāpēc attīstība bieži tiek ignorēta un kā tava un tavu darbinieku attīstība var palīdzēt biznesam.

#25: Lēmumu pieņemšana
Interesants pētījums par to, kā personāla vadītājs var ietekmēt lēmumu pieņemšanas procesu organizācijā.

#26: Empātija
Lai strādātu ar dažādiem cilvēkiem, jebkuram personāla vadītājam jāpiemīt empātijai. Šajā rakstā aplūkoti piemēri, kā to efektīvi izmantot praksē.

#27: Darbinieku labumi
Aktuālāko informāciju par nodokļiem, kas piemērojami darbiniekiem piešķirtajiem labumiem, piemēram, darba mašīnai, atradīsiet te!

#28: Darbinieku iesaistīšana
Te atradīsi lieliskas idejas, kā ikvienu darbu padarīt daudz aizraujošāku!

#29: Darbinieku rokasgrāmatas
Darbinieku rokasgrāmatas ir lielisks komunikācijas rīks jebkurā uzņēmumā, turklāt internetā pieejami daudz dažādi piemēri... Lai tev palīdzētu, šajā rakstā esmu apkopojis 6 iedvesmojošākās rokasgrāmatas. Laiks iedvesmai...!



#30: Darbinieku attiecības
Darbinieku attiecību un konfliktu vadīšana ir būtiska personālvadības ikdienas darba daļa. Te vari iepazīties ar CIPD viedokli par darbinieku un darba devēju attiecībām.

#31: Darbinieku tiesības
Vēlies uzzināt visu par darbinieku tiesībām uzņēmumā? Izlasi Labklājības ministrijas mājaslapā pieejamās vadlīnijas par darbinieku tiesībām!Atceries – aktuālāko informāciju par darbinieka tiesībām vienmēr atradīsi Darba likumā!

#32: Darbinieku meklēšanas stratēģijas pamatprincipi
Interneta laikmetā darbinieku atrašana ir šķietami vielāka, tomēr nevajadzētu aizmirst darbinieku meklēšanas stratēģijas veidošanas pamatprincipus!

#33: Personālvadības tehnoloģijas
Izcilākie personāla vadītāji izmanto izcilākās personālvadības programmas. Kāpēc gan nepamēģināt CakeHR?
Novēlu Jums izdošanos! Turpinājums sekos jau pavisam drīz!

Jānis Dubinskis, Biznesa attīstības vadītājs @CakeHR