Kas veicina reklāmas pievilcību Gen Z un citās paaudzēs

Kantar starptautiskie reklāmu pētījumi* atklāj, ka arvien biežāk dažādu paaudžu vidū vērojamas atšķirības reklāmu uztverē.

Kopumā patērētāju atsaucība jeb pozitīva attieksme pret reklāmām pēdējos piecos gados pasaulē pieaug par 23 PP, sasniedzot 47%. Tomēr ir vērojamas būtiskas rezultātu atšķirības dažādu paaudžu vidū.

Tā saucamās Gen Z jeb Z paaudzes (16-28 gadi) un X paaudzes (44-58 gadi) rezultāti būtiski neatšķiras no vidējā rezultāta (attiecīgi 47% un 44%). Tikmēr Millenials paaudze jeb Gen Y (29-43 gadi) ir atvērtāki un atsaucīgāki pret reklāmām (58%), bet Baby Boomers (BB) (59-65 gadi) būtiski retāk ir atvērti jebkāda veida reklāmām (tikai 12%).

Vērtējot reklāmu radošo faktoru ietekmi uz reklāmu uztveri, dati rāda, ka mūzika, humors un interesants stāsts ir būtiskākie radošie aspekti visām paaudzēm pasaulē. Tomēr arī šeit vērojamas atšķirības, piemēram, Gen Z (16-28 gadi) reklāmās svarīgāka ir mūzika un papildinātā realitāte. Millenials jeb Gen Y (29-43 gadi) ir svarīgāka laba mūzika, interesants stāsts, papildinātā realitāte, influenceru iesaiste un specefekti. Tikmēr Gen X (44-58 gadi) svarīgākais ir humors un interesants stāsts.

Baby Boomers (BB) (59-65 gadi) paaudzi būtiski retāk nekā jaunākas paaudzes ietekmē tādi reklāmās pielietotie radošie faktori kā influenceru un slavenību iesaiste, kā arī specefektu un papildinātās realitātes izmantošana.

Balstoties uz Kantar starptautisko reklāmas pētījumu datiem, vērojams, ka dažādiem reklāmu saskarsmes punktiem (touchpoint) paaudžu vidū ir atšķirīga ietekme. Piemēram, Gen Z (16-28 gadi) vairāk uzticas draugu, ģimenes locekļu un paziņu ieteikumiem, kā arī sociālajiem medijiem.

Millenials (29-43 gadi) ietekmīgāko saskarsmes punktu TOP10 ir ļoti līdzīgs kā Gen Z, vienīgi svarīguma secība ir nedaudz citāda un draugu, ģimenes locekļu ieteikumu rādītājs nav tik augsts kā Gen Z (16-28 gadi).

Gen X (44-58 gadi), salīdzinot ar citām vecuma grupām, lielāku nozīmi piešķir produkta izvietošanai veikalā, kā arī TOP10 sarakstā ir iekļuvusi reklāma internetā (on-line).

Baby Boomers (59-65 gadi) ir visatšķirīgākais TOP10. Šai paaudzei noteicošā ir pašu personīgā produktu/ pakalpojumu lietošanas pieredze, ko papildina speciālistu ieteikumi. Ekspertu ieteikumi viņiem ir ceturtais ietekmīgākais saskarsmes punkts (tikmēr pasaules vidējais rādītājs ekspertu ieteikumiem ir nr.11). Savukārt Baby Boomers mazāk svarīga loma ir tādiem digitālajiem saskarsmes punktiem kā sociālie mediji, tiešsaistes meklētājprogramma vai tiešsaistes reklāmas, izņemot zīmola mājaslapu, kas ir starp šīs paaudzes TOP5 ietekmīgajiem reklāmu saskarsmes punktiem. Baby Boomers vairāk nekā citas paaudzes ietekmē skrejlapas un drukātas reklāmas.

Lai uzzinātu vairāk par Kantar reklāmu mērījumiem, tai skaitā nomērītu sava zīmola reklāmu efektivitāti dažādās vecuma grupās, sazinieties ar mums.

*Raksta tapšanā izmantoti Kantar starptautisko pētījumu dati: Media Reactions 2024 mediju patēriņa dati, Connect Touchpoint datu bāzes dati (2022) un LINK+ 2024. gada reklāmu uztveres pētījuma dati, kuros iekļauti dažādu pasaules valstu dati (ASV, Kanāda, Lielbritānija, Vācija, Francija, Turcija, Indonēzija, Japāna, Meksika).