Elementi, kas reklāmās piesaista un visvairāk paliek atmiņā Latvijas auditorijai
- 17. June, 2025
- Agnese Krecele Vecākā klientu vadītāja Brand & Communication agnese.krecele@kantar.com

Kā atklāj Kantar šā gada jūnijā veiktais pētījums par aspektiem, kas ietekmē reklāmas efektivitāti: lai reklāma piesaistītu Latvijas auditorijas uzmanību, tai jābūt vienkāršai un saprotamai, ar humoru jeb asprātīgai, kā arī jārada pozitīva noskaņa.
Analizējot rezultātus dažādās vecuma grupās, vērojamas atšķirības. No TOP3 iemesliem humors un asprātība mazāk svarīga ir vecuma grupai 45-54 gadi.
Jauniešiem vecumā no 16 līdz 24 gadiem biežāk nekā citām vecuma grupām ir būtiski, lai reklāma būtu krāšņa un vizuāli pievilcīga. Mūziku kā reklāmas piesaistes iemeslu biežāk norādījuši gan vecuma grupā 16-24 gadi, gan 25-34 gadi. Tikmēr 25-34 gadus vecajiem iedzīvotājiem biežāk nekā citām vecuma grupām ir svarīgi, lai reklāma būtu mūsdienīga, inovatīva, kā arī radītu pārsteiguma efektu.
Vēl iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 65 gadiem tika vaicāts, kuri elementi, viņuprāt, ir vissvarīgākie, lai reklāma paliktu atmiņā. Biežāk minētie elementi lielā mērā sakrīt ar tiem, kuri veicina reklāmas pamanīšanu.
Analizējot rezultātus dažādās vecuma grupās, jāsecina, ka jaunieši vecumā no 16 līdz 24 gadiem būtiski biežāk atceras vizuāli krāšņas reklāmas.
Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2025. gada 27. līdz 29. maijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 16 līdz 65 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 16 līdz 65 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.