Veiksmīgu HR līderu 12 ieradumi! (turpinājums)

Nākošie 3 ieradumi:

 

#4: mācieties klausīties un nepārtraukt

Ja esat vadītājs jau vairākus gadus, un kārtējais darbinieks atnāk pie jums ar problēmu, kas, jūsuprāt, ir ļoti līdzīga jau desmitiem citu – agrāk dzirdētu, jūs varat pārtraukt šo darbinieku pusvārdā, ātri iesakot standarta risinājumu. Vai esat drošs, ka patiesi saklausījāt un izpratāt, ko darbinieks stāsta? Kontrolējiet laiku, ko pavadāt, runājot un ļaujiet runāt darbiniekam! Tā parādīsiet, ka veltāt viņam nedalītu uzmanību un esat ieinteresēts tajā, ko šis darbinieks stāsta. Tas sniegs pozitīvu atgriezenisko saiti, turklāt ļaujot darbiniekam analizēt to, ko viņš saka, paralēli runātajam. Nepārtrauciet, līdz darbinieks ir pabeidzis sakāmo. Neatbildiet uz tālruņa zvaniem šai laikā. Klausieties!

 

#5: atspoguļojiet otra cilvēka pozīciju

Šis ir turpinājums klausīšanās prasmēm. Ja esat dziļi ieinteresēts otra cilvēka sakāmajā un izmantojat aktīvo klausīšanos, Jums vajadzētu spēt atspoguļot viņa sakāmo – „(..) tātad tas, ko tu saki, ir, ka....”.Īpaši svarīgi to darīt tad, ja nepiekrītat tam, ko darbinieks saka, jo pārfrāzēšana ļaus viņam justies sadzirdētam pat, ja pēc tam prezentēsiet savu skatījumu. Turklāt būsiet droši, ka neesat pārpratuši viens otru.

 

#6: spējiet aizstāvēt oponenta argumentus gluži tāpat, kā savus

Šāda attieksme liecina par mentālu briedumu, turklāt palīdz sintezēt abu abonentu argumentus, lai rastu labāko risinājumu. Nav svarīgi, kuram ir taisnība – ir svarīgi rast risinājumu. Iedomājieties telpu ar mākslas studentiem, kas glezno augļu trauku. Katrs no savas pozīcijas – viens redz apelsīnus, viens – vīnogas, vēl kāds – ābolus. Vai kāds no viņiem melo par to, ko redz? Protams, ne.