70% Latvijas strādājošo darbā jūtas emocionāli labi, taču pozitīvie vērtējumi trīs gadu periodā ir samazinājušies
- 22. October, 2025
- Signe Kaņejeva, Lielo klientu direktore Personāla pētījumu eksperte
Darbs aizņem lielu daļu mūsu dzīves, tāpēc ir svarīgi, lai tajā justos labi – gan fiziski, gan emocionāli. Laimīgs un līdzsvarots darbinieks ir ne tikai produktīvāks, bet arī radošāks, atvērtāks jaunām idejām un pieejām, kā arī lojālāks pret savu darba vietu.
Lai noskaidrotu, kā Latvijas strādājošie jūtas darbā, pētījumu kompānija Kantar veikusi pētījumu par darbinieku emocionālo labsajūtu.
Pētījuma rezultāti liecina, ka 70% Latvijas strādājošo savu emocionālo labsajūtu darbā vērtē kopumā pozitīvi, tostarp puse (51%) norādījuši, ka to vērtē “drīzāk pozitīvi”. Izteikti pozitīvi (19%) vērtējumi ir sniegti salīdzinoši retāk.
Savukārt katrs ceturtais darbinieks (24%) savu emocionālo labsajūtu darbā raksturo negatīvi, tostarp aptuveni piektdaļa (17%) – kā “drīzāk negatīvu”. Izteikti negatīvi (7%) vērtējumi ir sniegti salīdzinoši retāk.
6% Lavijas darba ņēmēju ir bijis grūti sniegt konkrētu savas emocionālās labsajūtas darbā vērtējumu.

Dati atklāj, ka savu pašreizējo emocionālo labsajūtu darbā salīdzinoši biežāk pozitīvi vērtē augstākā līmeņa vadītāji, darbinieki ar augstiem (1501 EUR un vairāk) personīgajiem ienākumiem, profesionālo, zinātnisko un tehnisko pakalpojumu jomā nodarbinātie, mikro (1-9 darbinieki) uzņēmumos strādājošie, tie, kuri savu pašreizējo darba slodzi vērtē kā atbilstošu, darbinieki, kuri nedēļā strādā 1 līdz 39 stundas, tie, kuri pēdējā gada laikā nav piedzīvojuši emocionālas vai psiholoģiskas problēmas, kā arī strādājošie, kuri, pēdējā gada laikā darbā nav saskārušies ar izdegšanas pazīmēm.
Un pretēji – negatīvāk savu emocionālo labsajūtu darbā vērtē strādājošie ar vidēji zemiem (601-1000 EUR) personīgajiem ienākumiem, tie, kuri savu pašreizējo darba slodzi vērtē kā pārāk augstu, darbinieki, kuri nedēļā strādā 41 un vairāk stundas, lielajos (250 un vairāk darbinieku) uzņēmumos strādājošie, tie, kuri pēdējā gada laikā ir piedzīvojuši kādas emocionālas vai psiholoģiskas problēmas (trauksmi, depresīvas sajūtas), kā arī strādājošie, kuri, pēdējā gada laikā darbā ir saskārušies ar izdegšanas pazīmēm.
Kopš rādītāja lejupslīdes 2023. gadā, strādājošo emocionālās pašsajūtas vērtējumā darbā vērojama stabilitāte
Trīs gadu laikā (kopš 2022. gada) nozīmīgi ir samazinājies to darbinieku īpatsvars, kuri savu emocionālo labsajūtu darbā raksturo kopumā pozitīvi (no 77% uz 70%), vienlaikus palielinoties to strādājošo īpatsvaram, kuri savu emocionālo labsajūtu darbā vērtē kopumā negatīvi (no 18% uz 24%).
Jāatzīmē, ka šo kopējo rādītāju izmaiņas galvenokārt ir saistītas tieši ar izteikti pozitīvāko vērtējumu būtisku samazināšanos (no 23% uz 19%) un izteikti negatīvāko vērtējumu palielināšanos (no 4% uz 7%).
Rezultāti liecina, ka kopš rādītāja lejupslīdes 2023. gadā, strādājošo kopējās emocionālās pašsajūtas vērtējumā darbā iezīmējas stabilitāte.

“Kantar pētījuma rezultāti rāda, ka, lai gan lielākā daļa Latvijas strādājošo darbā jūtas emocionāli labi, pēdējo trīs gadu laikā iezīmējas pozitīvo vērtējumu samazināšanās. Tas liecina, ka darbinieku emocionālā labsajūta joprojām ir nozīmīgs izaicinājums darba devējiem, īpaši kontekstā ar augstu darba slodzi un izdegšanas risku. Mērķtiecīga pieeja darba vides un kultūras pilnveidei var palīdzēt saglabāt un uzlabot darbinieku noskaņojumu, motivāciju un produktivitāti”, uzsver lielo klientu direktore, socioloģe Signe Kaņējeva.
Par pētījumu
Kantar pētījumu veica laika periodā no 2025. gada 9. līdz 15. septembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 910 darba ņēmējus.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs darba ņēmēju kopumam. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Signe Kaņējeva
Lielo klientu direktore
Personāla pētījumu eksperte
tālr.: 67 096 300
e–pasts: signe.kanejeva@kantar.com